Gå til innhold

Noen med termin 2,3,4,5 eller 6 juni her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 4.juni. Er ikke lenge igjen nå :-) Tenkte det kunne vært moro med en tråd for å se hvor mange vi er, så kan vi følge hverandre litt og se hvem som nedkommer når, og hvordan det går i ukene frem mot fødsel. Hvordan formen er, om man er lei, om man har noen vondter etc.

Kan jo begynne med meg :-) Jeg har som sagt termin 4.juni, og har akkurat gått ut i permisjon i dag (er 80% sykemeldt og har vært det en stund da så har egentlig permisjon fra mandag, men er ikke flere jobb dager igjen så kaller det perm fra i dag) Ellers syntes jeg at jeg har fått litt mer energi denne siste uka, har vært så sliten resten av svangerskapet. Har begynte å få endel vonde kynnere, så det kjennes ut som om noen sparker meg eller skyter lyn inn i underlivet. Ellers er det nå greit.

Vi gleder oss veldig da :-) Utrolig å tenke at det er 26 dager igjen til termin.. Har ikke blitt lei enda, men kjenner jo at det er tyngre å være til enn når man har kroppen for seg selv. Men det er jo fantastisk å kunne få bære frem et nytt liv.

Vi snakker veldig mye om hvordan vi tror babyen kommer til å bli om dagen. Hvem han (er en liten gutt i denne magen) ligner på, hva slags personlighet han har etc.

Jeg innbiller meg selv at jeg kommer til å gå over tiden, og prøver å innstille meg på det, siden det er første og mamma gikk over med både meg og brodern. Men den som lever får se!!

Håper å høre fra flere tidlige juni spirer :-)

LIten mai klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der :o)

Jeg har termin 03.06, og føler virkelig at det ikke er lenge til.. Har sikkert noe å gjøre med at vi i grunnen ikke har noe klart, da jeg har hatt mer enn nok med å tenke på jobb, skole, barna og familieaktiviteter. Skal ha eksamen 30.05., så greier liksom ikke helt å konsentrere meg hverken om det ene eller det andre.

Og så blir det vel litt slik med barn nr 3, en tar liksom det meste litt sånn på sparket :-) Vet jo at det meste ordner seg, og en del har vi jo i hus fra før..

Formen er vel heller litt synkende, da jeg føler meg mer og mer sliten. Bekkenløsning, lite søvn og masse kynner gjør jo sitt til at ting blir litt tungt, men nå er det jo ikke lenge igjen. Samtidig ønsker jeg jo ikke å få før tiden pga eksamen, vil så gjerne rekke å bli ferdig med den.

Vi venter vel også en liten gutt ser det ut til, og gleder oss til det. Har en av hver fra før..

Blir moro å se nå barna våre bestemmer seg for å møte verden i tiden framover nå da :o)

Skrevet

Termin 5juni og venter mest sannsynlig gutt denne gangen..

har ei snuppe på 1,5år fra før så blir nokså to tette! :o)

formen kunne ikke vært bedre, ingen ting å klage på...

*heldig jah*

merker ting er noe tyngre nå, men tanke på å kle på snuppa, leke med ho, rydde opp leker fra gulv og andre ting som husarb o.l..:o)

mere og oftere kynnere som ikke er fult så behagelige til tider, men kanskje en sammenheng med løft av snuppa o.l.. :o)

håper at jeg føder ett par dager før, men tiden vil vise.. belager meg ikke på noe...

Skrevet

JEg har termin den 4 juni. Dette er vår første.

Må innrømme at jeg er litt lei, men har knapt en kynner, så kommer nok til å gå tiden ut.

Ble sykemeldt for 2 uker siden og går ut i permisjon på mandag.

Vi driver å pusser opp hus, og har nettopp flyttet inn idet. Mye å gjlre på oss fremover.

Skrevet

Ser at vi er flere som har termin 4. juni :-)

Her er formen nokså bra. BL gjør det vanskelig at jeg får god søvn, men klarer allikevel å sove 5-6 timer. Har litt halsbrann og maserier, men ellers er jeg i god form. Gleder meg til permisjonen begynner på mandag:-)

Denne uka har vi vært på omvisning i Flekkefjord. Nå er jeg blitt mye roligere med tanke på fødsel, er første... Mannen min er også blitt mindre nervøs. I tillegg til å ha sett fødeavd og barsel synes han det er greit å vite hvor han må parkere :-)

Ønsker dere alle en fin dag. Solklem

Skrevet

Har Ul-termin 1 juni og menstermin 2 juni så slenger meg med.

Venter vårt første barn og gleder oss veldig.

Gikk ut i permisjon man 7 mai, men var før det 100% sykmeldt. Legen var redd for at jeg skulle få fødseldepresjon for jeg var helt utslitt...

Har kommet meg til hektene nå, med dagsformen varierer veldig fra dag til dag. Sliter med vonde ribbein på høyre side, vart nesten hele svangerskapet, så gleder meg til at det hele er overstått.

Hodet til jenta er festet men har ikke kynnere, men litt mensmurringer og vond korsrygg.

Har funnet ut at et varmt bad og en varm kopp melk før leggetid gir god nattsøvn. Blir mye roligere.

Tenker mye på fødselen nå og synes det er deilig å snakke med andre om det de opplevde, men vet at ingen fødsel er lik så veldig spent på hvordan min blir.... Så får vi håpe at jeg ikke kommer til å gå så alt for lenge over tiden c;)

Skrevet

Termin 3. juni her også. Wow, eksamen 4 dager før termin Ninni, det er sprekt må jeg si!

Formen min stuper rett i dass for tiden, føler meg bare som ei ku som snart skal kalve...

Har en del å ordne de siste 3 ukene, men føler mest for å legge meg ned å sove....

Gleder meg til denne tilstanden er over, vi vet ikke hvilket kjønn vi får, har ei bedårende jente på 2 år og 4 mnd fra før.

Skrevet

Dytter litt på denne jeg, kan jo hende det er flere av oss der ute :-) Håper dere får en flott dag jenter !! Klem fra meg !

Skrevet

Jeg har termin 2. Juni :) Jeg føler jeg har gooood tid og er også innstilt på å gå over termin.. Har en del ting igjen å ordne sånn her hjemme og generelt for å si det mildt, men det er vel på tide at jeg blir ferdig nå :)

Ellers er formen god nå - men selvfølgelig litt tung og smålei av magen til tider :) Gleder meg masse sammen med samboeren min, vi er begge førstegangsforeldre og det blir spennende :)

Skal føde på Ullevål.

Skrevet

Heisann, her er den store dagen satt til 2. Juni... 22 dager igjen i dag:)

Som tiden flyr... hehe

Formen er egentlig bra, har BL da men ikke så det ikke er overkommelig. Det merkes jo at man har noe ekstra å bære på men alt dette er jo verdt det til slutt. Har hatt veldig til kynnere+mens murringer de siste ukene, tar dette som et godt tegn. Gleder oss kjempe masse til lille gutt kommer, kansje litt ekstra spennende siden det er første for åss begge.

Alt e nytt!

Har fått det meste i hus nå faktisk, men den æren må nesten mamma ta:)

Snille mamman min!!

Samboern er uke pendler og jeg merker at det blir mer og mer stressende å tenke på at han ikke skal komme seg på sykehuset i tide... Eller at jeg ikke skal komme dit tidsnok, skal føde på Lillehammer og har ca 2 1/2 time og kjøre..Trenger vikelig at han er med på dette..Tror han tenker en del på dette selv også, siden han farter rundt ove alt. Stakar:(

Jeg har på følelsen at jeg kommer til og gå over tiden, siden mamma gikk over med alle sine tre, men det er jo lov og håpe da:)

Gleder meg så til sommer og sommerbarn...

Skrevet

Termin 6. juni her. Var hos JM i går, og hun satt "griller" i hodet mitt, og mente at jeg helt sikkert kommer til å føde før tiden (akkurat som at hun kan vite det). Skal på UL til mandag muligens, vet ikke helt om han ligger som han skal. Mulig han ligger i tverrleie! Bekkenet krangler stadig, og jeg går til akupunktur for det, og i dag skal vi også starte nåler for fødselsforberedende. Det blir spennende!!

Ellers er jeg desverre veldig lei nå. Da jeg gikk med lillejenta, gikk jeg tolv dager over termin, og det var helt greit. Denne gangen kjenner jeg meg lei allerede, så jeg håper jeg slipper gå mye over termin. Jeg prøver å sette meg små mål. Som snart er det bursdag, snart er det 17. mai osv. Det ser ut til å hjelpe!

Er veldig kvalm og trøtt igjen nå på slutten. Og fylles opp av vann. Men vekta ser ut til å ha stagnert, det er jo bra!

Morsom tråd forresten. Gleder meg til å se at vi etterhvert kommer i mål allesammen. Vi har jo maks ca seks uker igjen, og i det store perspektivet er jo det ingenting da:)

Skrevet

hei:) har termin 6.juni og gleder meg masse=)

er veldig spent på om jeg får fullført skolen da.. har og eksamen både 29 og 31 mai + 7 eller 8 juni :o)

Er mer i babymodus enn i eksamensmodus men..

gleder meg masse masse til å bli mamma, det er første:)

det er så morsomt at det er flere som har termin i samme tida, alle jeg kjenner har termin i juli/august!

Lykke til da jenter:)

Skrevet

Jeg har også termin 4 juni, bare 24 dager igjen! Jeg har en liten gutt på 1.5 år fra før, og det er en ny gutt inni magen min! :-) Jeg har vert sykemeldt pga bl lenge, men har faktisk hatt en periode da denne er litt bedre! Nå er jeg skikkelig lei, føler meg stor, tung sliten og lei. Og det er ikke bare bare å springe etter en liten gutt på 1.5 lenger.... Har også hatt kynnere i mange mnd, og de er kraftige og mangen.. Om ettermiddager og kvelder kommer de ofte regelmessig, med 5-10 min mellomrom. Dette er skikkelig plagsomt, selv om de ikke er vonde så er de veldig ubehagelige og strammer godt. Men så lenge det hjelper på modning så skal jeg ikke klage, verre om de ikke gjør noe nytte for seg i det hele tatt...

Sist gang jeg gikk gravid fødte jeg to dager etter termin, håper selfølgelig på å ikke gå så lenge over denne gangen også, men rekner nok med å gå til termin.

Lykke til til dere andre, måtte ingen av oss gå på overtid!! ;-)

Skrevet

Jeg har termin 4.juni. Det er vårt første barn og det blir en gutt. Jeg har vært sykemeldt siden påske pga. høyt blodtrykk, noe jeg har hatt hele svangerskapet og også før jeg ble gravid. Var innlagt på sykehuset i 5 dager også for ca to uker siden pga dette. Det har gått litt ned nå da pga en haug med medisiner. Men det skal virkelig bli godt å få ut ungen slik at jeg slipper å bekymre meg for dette blodtrykket lenger. Ellers har jeg jobbet 100 % hele svangerskapet, har vært kvalm hele tida men det har vært moderat kvalme.

Har begynt å grue meg litt for fødselen nå, "men når alle andre har greid det før meg må vel jeg greie det også...".

Lykke til med innspurten, fødselen og tida etterpå alle sammen:)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 5.juni. Har en liten gutt fra før som akkurat har blitt 2 år. Begynner å føle meg ganske tung, men nå er det ikke så lenge igjen;-)

Hadde min siste arbeidsdag i dag faktisk, så nå skal jeg kose meg og slappe av fram til fødselen.

Satser på å slippe overtid da førstemann kom noen dager før termin, men man vet jo aldri....

Skrevet

hei

Har termin 2 juni, så nå er det nedtelling

Skrevet

Jeg har termin 3. juni og begynner å bli rimelig lei.. grunnen til det er nok at jeg har vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet og synes det holder nå. Dette er nr 2 og jeg syns det er tungt i forhold til at jeg ikke kan gjøre alt som jeg pleier, og da spesielt i forhold til datteren min på 2 år.

Jeg prøver å fylle dagene mest mulig, slik at jeg har en plan, men det er ikke mye jeg orker pga bekkenløsning, så det blir mye internett. :o)

Uff høres ut som om jeg klager fælt! Men jeg synes bare det holder nå, og jeg skal være glad når jeg er ferdig med dette!

Fødte en dag etter termin sist gang, så jeg håper virkelig ikke at jeg går så lenge over ihvertfall!

Gjest Odyssey*høygravid*
Skrevet

Jeg har termin 4.. men keisersnitt 24mai

Skrevet

Har termin 3 juni jeg da, bare 23 dager igjen, og det er jo egentlig ikke lenge. Begynner å føle meg stor nå ja, magen er lissom i veien til tider, men det er vel slikt det skal være. Er første gangen for meg dette her, har bortsett fra bekkenløsning vært et fint svangerskap.

Må innrømme at jeg både gleder meg og gruer meg til gutten vår kommer, vet jo ikke helt hva jeg går til.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Hei hei allesammen..

Jeg har termin den 5... Det blir vårt første barn, ikke vet vi kjønnet enda.. Tar det som en fin avsluttning på det hele.. Gleder meg så utrolig mye til å få tittelen "mamma" (",)..

Har opplevd i det siste veldig mye kynnere og litt stikkende smerter i underlivet. vet ikke helt om det er vanlig.. men men.. tenker bare at morkaken gjør jobben sin frem til fødselen. Litt problemer med å finne en god sovestilling, så har lite søvn om natta, men prøver å ta det igjen på dagen med en små lur til tider.

Håper ikke jeg går i overtid, for jeg gleder meg så utrolig myyyyyyye.. og dagene går veldig sakte for meg.

Vil ønske alle sammen lykke til med fødselsen og tiden fremover. (",)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 3.juni og kjenner at humøret stiger nå som det nærmer seg. Max 5 uker igjen, det skal jeg holde ut! Forrige gang gikk jeg 14 dager over termin. Men jeg tror faktisk det bidro til at fødselen gikk fort og at det faktisk var en fantastisk opplevelse. Deilig å være SÅ klar for smerte som jeg var! (Sier dette som en liten trøst til de av oss som blir gående over den magiske datoen).

Jeg er så ufattelig spent på hvem dette lille mennesket er!!

Ellers må jeg bare si som alle sa til meg de siste barnløse ukene;SOV, SOV, SOV! Kyss og klin, spis lang frokost og les aviser ;-)

Skrevet

Hei.

Jeg har termin 4 juni, og hadde siste arb.dag i går. Håper de siste ukene går fort, for no er jeg veldig klar. Alt er klart i huset heldigvis,synes det er begynt å bli tungt. Mye større denne gang,enn da vi for 4 år siden fikk jenta vår. Baby ligg på tvers, så vi får håpe den snur seg. Fikk 5 dg før sist, og håper på det denne gangen og.:):):)

Skrevet

Hei hei!

jeg har termin 6. juni og venter en liten prins som har fått navnet Leon. jeg har hatt en fint svangerskap, det eneste jeg har vært plaget med har vært bekkenløsning. men i uke 29 endret ting seg litt for meg. jeg ble da lagt inn på rikshospitalet med premature rier og ble 100% sykemeldt fra alle jobbene mine og hadde sengeleie i over 1 mnd. jeg prøvde først å stoppe sammentrekningene med bricanyl..men det hadde ingen effekt så da ble jeg satt på drypp. det gjorde susen. så lillegutt er fortsatt i magen. jeg sliter fortsatt med masse kynnere og nå de siste 2 dagene har jeg hatt en del vondt igjen. siden prinsen min har fått lungemoding sprøyte og det som er så gjør det ingen verdens ting om han kommer nå =) han er helt klar. og jeg er definitivt klar. begynner å bli lei av smertene og vondtene nå.

Prinsen min er en veldig aktiv liten gutt som til tross for at han ligger veldig langt nede i bekkenet ordner og styrer fælt nedi der =)

hodet er helt festet og han ligger med nesa mot høyre og ryggen oppover venstre side av magen. han er ikke så veldig stor og de regner med at han vil veie mellom 3100 og 3300 gr ved termin.

tja, hva mer kan jeg si.. jeg er snart 21 år og bor sammen med samboeren min som er 23 år. vi kjøpte oss leiligheten her i desember og er akkurat ferdig med å pusse opp hele stedet =) veldig fornøyd.

håper alt er bra med alle sammen =) trivelig med en sånn tråd!!

klem =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...