Bebbe-fødeklar Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har vært på kontroll hos jordmor i dag og jeg hadde da 2,5cm åpning, livmorhalsen var 1,5 cm, hodet festet og svært moden. Betyr dette at fødselen er nær? Har 5 dager igjen til termin og håper å slippe å gå på overtid......
Mirakelungen Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Med første ungen hadde jeg 3 cm åpning i en uke, fødselen startet først etter at jordmor stakk hull i fosterhinnen:)
snart mamma * 3 Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Har 3 cm åpning, utflatet mormunn, livmorhalsen er 1,5 cm og hodet ligger festet i bekkenet. Har vært slik siden uke 36, er nå i 38+5. Ser ikke ut som det betyr at fødselen er nær, men siden det er de første 4-5 cm som tar lengst tid, så håper jeg på en ganske rask fødsel ;-)
Bebbe-fødeklar Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2007 ok, takk for svar. Lov til å håpe da ;o)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Det er uansett ikke lenge til! ) Mener å ha lest at riene starter for de fleste etter 3 cm åpning... Selv gikk jeg med 2 cm åpning i 6 dager selv om jordmor strippet meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå