Gå til innhold

Dåp og papirer..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 2 mnd. gammel. Burde vi ikke fått noen papirer fra kirka snart om vi ønsker dåp? Hvordan papirer får man derfra forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må kontakte de selv. det måtte i allefall vi.

Skrevet

Å ja.. Hørte noe om at de kom i posten etter fødsel jeg.. Men må man kontakte den kirka man vil døpe barnet sitt i da?

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Er forskjellig fra sted til sted=) Kontakt kirkekontoret du=)

Skrevet

Ja, får nesten gjøre det da.. Men har ikke så mye greie på dette her.. Har de kirkekontor i hver kommune? Hvis vi skal ha dåp, så skal vi døpe han i nabokommunen.. Da er det den kommunen vi skal ta kontakt med?

Skrevet

Man må gi beskjed til mengheten der man bor selv om man skal døpe i ett annet sogn. Så du må nok ringe begge steder, både der dere vil døpe og der dere bor. Jeg vil tro de fleste kommuner har kirkekontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...