Gå til innhold

Flere her med lavt blodtrykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde blodtrykket skulle stige utover i svangerskapet jeg, men mitt bare synker....

flere som har det sånn?? er det vanlig??

95/40...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke helt alene hvertfall...

I dette svangerskapet har jeg fått litt lavt blodtrykk, siste kontroll 13. april viste 110/52.

Også har jeg gått veldig ned i HB, fra over 13, til ca 9.. så jeg går mest rundt og svimler hele dagen her...

Har begynt på jern etter ordre fra jordmor, men har fortsatt å synke foreløbig..

Skal til kontroll om ei uke, får se om jerntabelttene har fått opp prosenten litt..

Blir jo sliten av alt mulig for tiden... !

(Er i 32. uke nå...)

Skrevet

Jeg ligger på omtrent det samme som deg og har gjort det hele dette svangerskapet og de to første. Er nå 35+6. Lever helt OK med det.

Skrevet

ja slitsomt å være så svimmel.... drikker masse masse vann nå, streng beskjed fra jordmor her også.. det hjelper en del, men blodtrykket bare synker fordet...vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få det opp så jeg blir litt mer våken;)

går også på jern tabletter.. har gjort det en god stund nå...

er i uke 29+4....

vi får bare ta det med ro og slappe av;o)

Skrevet

Heldig du da, "Med no 3", hvis du ikke merker noe spesielt til det.. :-)

Jeg blir så fort svimmel når jeg står/går, har merket stor forskjell der på få uker. Er ekkelt å gå i butikken og ha følelsen av at "nå svimer jeg av".... Vann hjelper som regel, men bare noen minutter av gangen synes jeg...

Har alltid hatt jobber der jeg står/går mye i løpet av dagen, så jeg merker fortere nå at alt ikke er "som det pleier"...

Også merker jeg det veldig godt på trøttheten, føler meg lissom ikke uthvilt, og vil sove mer... hehe...

Ser mange skriver at det med trøtthet/ ingen overskudd har sammenheng med lav blodprosent..

Men men.. det går jo over... om ca 2 mnd blir nok ting litt bedre... da er jeg hvertfall bare meg igjen, og ikke 2 lenger.. hehe.. ;-)

Skrevet

Heisan!

nei du er ikke allene, lavt BT her også.95/60. BT fall og svimer fort av.

Fått forbud mot å kjøre bil og å anstrenge meg. Jeg hadde noe tilsvarende under forrige sv.skap også.

Skrevet

Jeg hadde ogsaa lavt blodtrykk sist - 90/et eller annet - husker ikke helt hva det var..... glemmer jo stort sett alt naa om dagen............ Vet ikke om jeg merker mye av det jeg - er jo troett, men det kan jo komme fra mye annet - blir veldig svimmel noen ganger da om jeg reiser meg og gaar opp trappen for fort... vi maa vel bare ta det litt rolig.. :-)

Skrevet

Jeg også har ganske lavt blodtrykk, har ligget på rundt 85/55. Er ikke så kjempe-plaget med svimmelhet akkurat nå (er i uke 32 nå), men var ganske plaget tidligere i svangerskapet. Det som hjalp meg veldig var faktisk å spise litt lakris. Dette er blodtrykkshevende, ikke nok til at det slo ut på blodtrykket, men nok til at det tok vekk hodepine og svimmelhet som jeg hadde. Det er iallefall verd et forsøk.

Skrevet

Da er det vel ikke så uvanlig da;) bare ubehagelig for noen av oss.... det med å bli svimmel på butikken sliter jeg også litt med... har begynt å gå med handlevogn istede for sånn kurv så jeg har noe å lene meg til.. har til og med satt med ned på gulvet på kiwi fordit det har blitt helt svart.. uff.. komisk;)

skulle ønske jeg likte lakris så kunne jeg ha prøvd det.... men bare å drikke masse og ta det med ro ;)

Skrevet

Ligger på 110/70 til vanlig jeg. 2 foregående svangerskap har vist ca 90/50... Sist til legen ble det målt 85/50... Snedig, men er sjelden svimmel :-)

Skrevet

På siste måling hos jordmor hadde jeg BT på 100/50.

Har til vanlig litt lavt Bt, men ikke så lavt som det jeg har nå. Merker ikke noe særlig til det, men er litt obs når jeg reiser meg og slikt.... just in case...

Merket det tidlig i svangerskapet, for da hadde jeg noen BT-fall. Ekkelt!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...