jula&maisen Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 har så mange tanker rundt fødsel nå.. tenker at det blir føden jeg ender opp på, ønsker gjerne tilgang til epuderal dersom det blir nødvendig, men det jeg lurer på er: hvor sover vi og er det mulig at samboer også kan overnatte eller må vi da over på pasienthotellet? må det da betales for og event hvor mye? får jeg enkelt rom å overnatte i på føden eller er det et felles rom med et par andre? mange spørsmål men håper der er noen som kan hjelpe meg litt med tankerotet mitt:)
Ella75 *Fødeklar* Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Samboeren din får ikke sove på barsel, da må du over på hotellet. Så vidt jeg vet koster det ca 600 kr. døgnet i kost og losji for samboeren + det samme i parkering om dere skal ha bilen stående der.... Vet faktisk ikke om det er flermannsrom på barsel, men det tror jeg det er..... Jeg ønsker meg til Storken men vet ikke riktig om jeg vil ligge der (familierom) eller på hotellet....
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Dersom fødselen forløper normalt kan dere flytte over på pasienthotellet slik at dere får være sammen, vis ikke må du bli på barsel og da får høyst sannsynlig ikke samboeren din være der. Du har noen rom som de noen ganger bruker som familierom på vanlig barsel også, men da er det som oftest når det er spesielle tilfeller som tvillinger, svært lang reisevei til hjemmet, komplikasjoner ved et keisersnitt der mor trenger hjelp til alt ol, er vel sjeldent eller aldri de overlater de rommene til par som bare har fått et barn og har hatt en noenlunde normal fødsel. Som oftest må en dele rom med en annen på barsel, enten på 2 mannsrom eller 4 mannsrom og det er strenge besøkstider. Jeg misstrivdes veldig med å ligge på barsel (jeg måtte pga svk.forgiftning), følte meg ensom og forlatt og hun jeg delte rom med snorket slik at jeg ikke fikk sove. Nestemann fødte jeg på Storken og du verden for en forskjell! Vi fikk familierom og besøkende kunne komme når det passet oss, rolig og fredelig var det og. Håper inderlig jeg får føde der denne gangen også!
tti78 Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Det er ikke sikkert du kan velge å ligge på familierom på storken etter fødsel. Hvor du havner etter fødselen komme an på om det er ledige rom og hvordan fødselen din har vært. Hvis fødselen er komplikasjonsfri er det størst sjanse for at du får rom på hotellet. Der er det litt mindre oppfølging, men det er døgnbemanning, så hvis du trenger hjelp til noe får du det hvis du ber om det. Du må også hente mat selv i første etasje. Jeg syns det var deilig å komme hjem etter å ha bodd på hotellet. Hvis du kan unngå å havne der, så gjør det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå