Gå til innhold

Økeperiode...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt sliten... Amanda har funnet ut at hun skal spise tre ganger på natten (23, 02 og 04) istedet for en gang. Og så er det morgen senest kl 06... og så skal hun ha mat hele tiden på dagen. Hun har gjort det i snart en uke. Er nok bare en økeperiode, men hvor lange skal egentlig disse økeperiodene vare? Jeg trodde/håpet at det normale var et par dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj da.. Det er aldri gøy å miste nattesøvnen sin på den måten.. Synes nesten dere har samme natt-rutiner som min liile Matteo..

- Men han er bare 19 dager gammel da.

Jeg leste litt om økedøgn på ammehjelpen og de sier at det varer bare noen dager.. Men du kan sikkert lese mer på ammehjelpen.no

Skrevet

Sebastian har hatt økedøgn som har gått over to dager, men vi har ikke hatt mer enn ett nattmåltid så lenge jeg kan huske, men med ammetåka mi sier det kanskje ikke så mye:)

Jeg har fårr svar inne på ammedebatten og fra en ammehjelper at økedøgn kan gå over flere dager så lenge mann ikke ammer så mye om natta, men en uke høres jo veldig lenge ut.....

Du kan jo høre med ammehjelpen. De gangene jeg har sendt de mail har jeg fått svar kjapt og de har vært veldig utfyllende. Hun nærmer seg jo 4 mnd og da er det jo "lov" til å begynne med litt velling/grøt/mos hvis pupp ikke er nok lenger. Jeg veide Sebastian for en uke siden og skal veie han igjen i morgen for å sjekke vektoppgangen hans. Håper å fullamme han så lenge som mulig, men har en pakke med maisgrøt stående på benken sånn just in case:)

Skrevet

Inatt var vi "bare" oppe to ganger da, så det går seg nok til igjen... Amanda er ikke sulten i det hele tatt når hun legger seg om kvelden. Har prøvd å gi henne litt ekstra tillegg på kvelden (90 ml istedet for 30-60), men da orket hun nesten ikke å spise det opp og sov ikke lenger likevel. Vi ska begynne litt med grøt når hun slipper puta (som presser på tarmsystemet) om et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...