Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Har veldig lyst å videreutdanne meg til jordmor. Er nå 28 år og venter mitt tredje barn til høsten. Hvor gamle er ca.gjennomsnitt de som går på jordmorutdanningen?er det "for sent" om jeg venter noen år til barna blir større? Det er langt til nærmeste utdanningsted og jeg vil prøve å pendle på et vis.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Det er aldri en ulempe å ha alder og erfaring når man skal bli jordmor!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Hei! Har tenkt mye på at jeg kunne tenke meg jordmoryrket selv. 28 år er ingen alder, de vil helst ha folk som har litt erfaring før de går over til videreutdanningen. Tror ikke du er uaktuell før godt over 45 års alderen. (Viktig å huske på er at det er MYE turnusarbeid og nattevakter i jordmorstillinger på sykehus.) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 For noe tull.. Ikke aktuell før du er godt over 45. Har jeg aldri hørt snakk om! Jeg er selv 24 og begynner på jordmor til høsten. Det tar tross alt 2 år og er et tøft fulltidsstudie med mye praksis. Vil heller studere nå enn når jeg er middelaldrende! Jeg har jobbet 2 år som sykepleier og er overbevist om at jeg blir en like god jordmor som 26 åring som ei på 40. Det finnes mange unge jordmødre der ute, jeg kjenner flere. Man trenger ikke ha hatt kreft for å være en god kreftsykepleier... Eller ha født for å være en god fødselslege.. Men jordmødrene; de skal ha født opptill flere barn og ha lang livserfaring....Hvorfor? Gammeldags tenkning synes jeg..Ingen fødsler er like og ingen opplever en fødsel likt. Og livserfaring får man jo uansett med tid og stunder! Nei 28 er perfekt alder! Det er jo et tungt yrke både fysisk og psykisk og det er vel bra å være ung? En lege kan jo være 23-24 når han er ferdigutdannet. Er det bedre? Egentlig skulle jeg få barn i år, men mistet den lille. Så nå blir det studietid i stedet. Skjebnebestemt tror jeg. Flere unge jordmødre her som blir litt provosert når de hører at de er mindre egnet enn de eldre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå