Gå til innhold

Hvor ofte er deres mann/samboer borte om kveldene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn på jobb,trening eller noen andre hobbyer?

Min jobber overtid en kveld i uka, så er det musikkøvelse en gang i uka. Så er det kurs eller en eller annen form for sammenkomst med jobben. I tillegg må han gjøre litt ute hjemme ++

Synes han er mye borte, mens jeg bare går hjemme hele dagene med babyen og får aldri gjort noe annet. Ikke at jeg har ønska det annerledes, men vil gjerne ha sambo til å være litt mere hjemme slik at han kan avlaste meg litt slik at jeg kan ta meg igjen litt (babyen vår har kolikk) Er jo helt gåen i rygg og skuldre av all bæringen, husarbeid osv. Har prøvd å nevnt det men trur ikke han skjønner alvoret :( Kan jo knapt ta meg en dusj enkelte dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig sjelden, heldigvis:)

Skrevet

min mann jobber skift, så han er borte hver kveld annenhver uke:-) Men ellers har han lite fritidsaktiviteter. Du burde nok investere i et bæresjal, da er du friere. Du skriver ikke hvor gammel babyen er, men det er jo ikke sånn at bare far skal ha fri på kvelden?

Skrevet

Nå jobber samboer skift,så han blir naturligvis borte de kveldene han jobber,men da er han jo hjemme på dagtid.

Ellers så er han med i bedriftidretten og bowler der,i sesongen så er det en kamp dag i uken og så samles de av og til å trener,men ikke noe system over det.Max en gang i uken.Ofte ønsker han å ha meg med når han spiller kamp og da blir jeg ofte med ham også.

Skrevet

Her i huset holder dette på å bli skilsmissegrunn. Samboer er borte hver eneste kveld hele uka. Det har han vært siden samme dag vi kom hjem fra sykehuset. Han kommer hjem kl 16, spiser middag, leker litt med dattera vår, og drar igjen senest kl 18. Da er han borte til mellom 21 og 22 om kvelden. Jeg har lenge tenkt å skrive et innlegg her for å høre hva andre mener om dette, men vet jo hva de fleste mener..Selv om han er hos en kamerat som bor rett ved her,(ca 1 km) så er han jo borte. At gammle biler og lakkering av disse er viktigere enn dattera hans og meg, er meg helt uforståelig.

Vi er alene minimum 11 timer i døgnet uka rundt unntatt i helgene, men da er det som regel noe å finne på ute som vi ikke kan være med på. Det er grenser for hvor mye tålmodighet vesla har til å være med pappa i garasjen o.l.

Overgangen til alenemor, blir ikke stor for min del, for det er jo det jeg i utgangspunktet er.

Og jeg kjenner meg igjen i dusj problemet. Det må jeg gjøre sent på kvelden og noen ganger om natta:/

Skrevet

Jobb: Av og til. Mye i perioder, men sjelden han jobber overtid til vanlig.

Trening/hobby: Et par kvelder i uka i sommerhalvåret, litt mer høst/vinter pga kamper - samme med meg, forresten.

Kjipt å føle at sambo ikke tar deg på alvor. Prøv å sette av tid til en prat om hvordan du faktisk har det og at du er kjempesliten. Forhåpentligvis tar han hintet - og hvis ikke, så reiser du av en helg (hvis amming og sånt tillater det), sånn at han kan se hva du egentlig gjør hjemme og at det kan være slitsomt.

Skrevet

å kjenner meg så jævlig godt igjen der ja!! typen min var på fylla han,natta før jeg kom hjem fra føden, og den dagen jeg kom hjem lå han bare fyllesjuk hele dagen og hjalp meg nesten ikke en dritt de første ukene, ble sur når jeg spurte han om forskjellig ting osv...! men han har jo skjerpa seg betraktelig da men blir så jævlig forbanna når jeg tenker tilbake! han sov til og med når jeg lå med veer og pressa henne ut, våkna ikke ordentlig når jeg ringte og sa han var blitt pappa en gang!!

Skrevet

Samboeren min jobber også skift, og er borte et par kvelder i uka. Da sønnen vår var mindre synes jeg at han var dårlig til å delta i det daglige stellet. Dette har bedret seg masse nå. Ansvaret mellom oss er delt ca 50/50. Vi snakket mye om det da det var et problem for meg. Samboer holdt avstand fordi han følte at han ikke hadde noe å tilføye og at han ikke strakk til. Jeg var matstasjonen og jeg greide å roe sønnen vår mye bedre enn han.

Det er gjerne sånn at mor og barn har et helt spesielt forhold den første tiden. Dette kan faktisk være vanskelig for faren. Han føler seg kanskje som en dårlig far og at han ikke får til selv de enkleste ting.

Mye løste seg her i huset da jeg selv har en hobby som gjør at jeg er borte en gang i uka. Da må jo faren ta kontroll. Han og barnet får mulighet til å finne ut hva som passer best for dem, og hvordan best løse ulike situasjoner. Det er ikke til å stikke under en stol at jeg hadde en tendens til å ta over dersom ting ikke gikk fort nok eller jeg mente han ikke gjorde det riktig. Altså min måte.

Dessuten ble det enklere for han da sønnen vår begynte å spise grøt og mat, noe som gjorde at vi ble likeverdige i matingen. Jeg har dessuten sluttet å amme siden gutten ikke lenger er interessert i puppen. Da har faren enda en mulighet.

Ikke gi opp helt enda. Dersom barnet ditt ikke er veldig gammel kan det hente at din samboer sliter litt slik min gjorde. Kanskje løser det seg av seg selv for dere også.

Press han til å ta ansvar ved å avtale noe bare for deg og ikke for barnet. Da er han nødt til å finne ut ting selv.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar:) Babyen vår er ikke mere enn 5 uker så jeg kan nok ikke eller vil ikke dra fra henne ennå. Sambo er flink til å hjelpe til med snuppa vår når han er hjemme og han gjør husarbeid når jeg ber han om det. Men det blir jo ofte slik at når han er sjelden hjemme på kveldene så vil jeg jo ikke få han til å gjøre husarbeid. Vil da ha tid sammen med han både jeg og babyen.

Skrevet

Han jobber skift. 3 dager natt(22.00-07.00) = han sover hele dagen

3 dager kveld (14.00-22.00)= har litt tid til oss

3 dager dag(07.00-14.00)= da har han hele dagen med oss

1 uke fri(men er som regel på jobb)

Tror han har vert på ute å festet 2 ganger på 4 mnd, så han er mest borte pga jobb.

Bæresjal el bæremeis tror eg blir en god innvestering for deg.

Skrevet

nesten hver dag er han borte.. enten er det jobb.. eller så er det trening..eller så skal han se på kamp.. sånn har det vært i 5 år no.. så slutta han i jobben siden han aldri var hjemme.. men no forlanger min jobb at jeg må jobbe kvelder.. hehe.. så vi ser sjeldent til hverandre ja.. vi får se hvor lenge dette kan på gå.. jeg er lei av å sitte alene om kveldene etter ungene har lagt seg ja..

Skrevet

Min samboer jobber borte så han jobber i 14 dager også er han hjemme i 14 dager når han er hjemme så er det vel 2-3 dager mens han er hjemme.

Så jeg er nesten alenemor på deltid:)

Skrevet

Han sitter på loftet og spiller WOW 5 kvelder i uka og det syns jeg er synonymt med at han er borte....

Skrevet

Kjenner igjen det du skriver! vi hadde også kolikk (KISS) og snuppa skrek nermest 24 timer i døgnet de første 8 ukene. Etter dette var det jo også slitsomt pga mye nattamming mm. Fra snuppa var 1 -2 år hadde hun konstant ørebetennelse og skrek hver natt.

Til tross for stadige krangler mm så "våknet " ikke min samboer opp før snuppa var 1 1/2 år. Med det så mener jeg at han var mye borte og hjalp ihvertfall ikke til på nettene. Til slutt var jeg så sliten at jeg fikk utmattelses-syndrom, dvs at jeg nesten ikke klarte å reise meg opp fra senga. Bare det å stå i dusjen virket så slitsomt at jeg nesten ikke maktet det!

Sambo som var helt håpløst mye borte, ble plutselig kjempeflink pappa når snuppa var 1 1/2 år. Men det gikk altså så langt at jeg måtte bli langtidssykemeldt med store søvnproblemer og utmattelses-syndrom før han skjønte at han måtte hjelpe til. Det var ikke nok med stadig "mas" fra meg.

Håper inderlig for din skyld at din mann våkner opp snart og begynner å hjelpe til! Det er DERE som har barn, ikke bare du! Han må også ofre fritid, ikke bare du. Desverre tror mange menn at vi skal gjøre alt fordi vi har permisjon. De har ingen anelse om hvor slitsomt og krevende det er å ha en liten baby, spesielt med kolikk! Lykke til!

Skrevet

Så og si aldri c")

Vi koser oss hjemme sammen hver kveld. Kunne ikke hatt det bedre :)

Dessuten er han super pappa, og tar seg av veslegutt stort sett hver natt mens jeg får sove :)

Skrevet

Min kjære jobber natt og han jobber MYE...

Så han er borte stort sett hver eneste kveld, hele uken...

Men han tar det igjen med å ha lillemor med en gang han kommer hjem fra jobb slik at jeg kan legge meg igjen og han er den som legger henne om kveldene.

Så egentlig er det en veldig god løsning for oss, er det noe så er jo alltid mannen min hjemme på dagtid og det er veldig deilig:)

Når det kommer til hobby/fritid så er han aldri borte på kveldstid, det er vår tid sammen når han først har fri:)

Men jeg ser jo her at det er MANGE slabbedasker ute og rusler, de burde fått seg en lærepenge alle som en! Føler med dere jenter, ta dem etter øra!

Skrevet

Her er sambo borte ganske ofte, i perioder hver kveld midt i uka, ellers kanskje 3 kvelder. Han drar nesten aldri før storesøster på snart 2 har lagt seg da og det er jobb, ikke fritidsinteresser.

Syns det er litt kjedelig de periodene han er på overtid hver kveld, men så synes jeg faktisk det er litt godt også. Har bestandig hatt behov for en del alenetid, og nyter ofte kveldene når ungene har lagt seg.

Hvis han er hjemme og nr. 2 ikke vil sove (9 uker), så er det stort sett jeg som styrer med henne uansett, iom at hun er mye roligere hos meg og jeg bærer matfatet. Jeg syns det er værre at han ofte er hjemme men ikke er her likevel på en måte. Enten så tenker han jobb eller så er han så trøtt at han sitter og døser i en stol etter at ungene har lagt seg. Det er faktisk mer ensomt for meg. Selv om han jobber mye så er det aldri nei hvis jeg skal noe en kveld, da vet jeg at han sier ja uansett og unner meg den tiden fri. Så dette funker faktisk for oss.

Det blir noe helt annet for deg som har et barn med kolikk, det er utrolig slitsomt! Nr 1 hadde det her og da var han mye mer hjemme og avlastet meg. Prøv å dra ut en kveld i uka, om så bare for en time, sånn at han kan få et innblikk i hvordan du har det. Lag dine faste avtaler og ikke rikk på dem! Veldig viktig for deg at du også får litt avkobling og slappet av litt. Dere er to om dette, og jeg tror ikke de helt forstår hvor slitsomt dette kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...