Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er farlig for fosteret hvis jeg striper håret, med blekemiddel... Det er jo ganske strerke stoffer i d, salmiakk osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk beskjed av frisør at var ikke noe stress å stripe håret, gjorde det for 4 uker siden eller noe.. er snart 18 uker på vei nå :)

Skrevet

så lenge du gjør det hos frisøren så vet di hva som er bra og ikke bra for deg som er gravid!:)

Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro, og farge i vei : ) Jeg var bekymret for samme sak, og spurte frisøren min, som sa at jeg kunne bruke "hjemmefarge" - disse er så milde 'nå til dags' at det er ikke nå problem. Men du kan jo bare spørre en frisør hvis vil ha det bekreftet av en proff ;-)

Skrevet

Spør frisøren ja, jeg tror ikke det er påvist noe, men vet om en eller annen bevegelse i Danmark som anbefaler at du lar det være(de vil at du skal kutte ut deodorant og alle andre "kjemiske stoffer" du kan komme i kontakt med da, så kanskje de er litt mer ekstreme enn de fleste).

Uansett skal du være klar over at håret ditt kan reagere annerledes på bleking/farging av håret nå enn det gjør til vanlig, fargene blir ikke alltid som planlagt og greier, så det kan være resultatet ikke blir helt som du hadde forventet.

Men jeg hadde ikke latt det være selv, bare sørget for å gjøre det hos frisør og ikke med hjemmefarge, da frisørene har mulighet til å rette opp evt feilslåtte forsøk ;-)

Skrevet

hei hei! jeg er frisør:)

jeg vil bare si at vi har ikke fått noen som helst info om at dette kan være skadelig under graviditet.

når det er sagt så er bleiking er det sterkeste middlet vi håndterer som frisører. Så lenge du striper håret, er ikke bleikinga i kontakt med hodebunnen, så da er det ingenting å tenke på. lysfarging er ikke like sterkt. minicolor. er amoniakkfrie, men lysner ikke. (selv bruker jeg bare minicolor under svangerskapet... vil ikke putte amoniakk i hodebunnen. man vet aldri)

Skrevet

Såklart du kan bleke håret.

Som min jordmor og lege sier: Du er gravid, ikke syk:)! Å nei, ikke ta dette som kritikk, for var ikke slikt ment:) Heller ett forsøk på å trygge deg:)

Skrevet

Ikke no problem:) Farger meg selv og andre uten noe problem.

Hilsen frisør og gravid

Skrevet

Hehe...

Jeg har akkurat skylt ut mine hjemmestriper. Går helt fint. Jeg gjorde det mange ganger i forrige svangerskap. Siste gang to dager før termin :o)

Skrevet

Ok =) Takk for svar.. Har farget håret to ganger siden jeg ble gravid, men i neste uke skal jeg farge det også legge inn lyse striper, til 17 mai =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...