Hufsla Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 jenta mi på 9,5 mnd har små tørre flekker rundt på kroppen. Hva kan det være?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 det har min og. lurer på det samme?
Mamma til gutt 2.2 Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei Gutten min startet med tørre flekker. Nå har et spred seg på begge bena.HS mente det kunne være atopisk eksem.Fikk råd om å bruke A-derma lotion og smøre mange ganger om dagen. Kan gjerne bruke ein fetere krem på natten.Hun sa bad helst bare e gang i uken, det syns jeg er for lite, får heller være flink med olje i badet.Bedre å holde det i sjakk med å smøre enn å må bruke kortison.
Taram har gutt&jente Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Litt rødlig, tørt/nuppete? Eldstemann her har det, han er 3 år og har hatt slike flekker som dukker opp her og der siden han var liten. Legen kalte det barneeksem, vi smører med A-derma-krem, som er nevnt her før. A-Derma Exomega for å vre nøyaktig. Den er ganske dyr, koster ca 180 kr på apoteket, men er veldig god mot disse flekkene.
Hufsla Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2007 ja akkurat sånn som du beskriver det. Jeg har den kremen. Ho har en stor flekk på siden av haken, den sprekker og blør hvis ikke det blir smurt. Men ho bader ikke ofte da, kanskje en gang hver 14. dag... Jeg syns det sprer seg, ikke til å bli så mye større, men flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå