Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har morkaken plassert på fremsiden av magen om jeg har forstått det rett. Merker at jeg kjenner spark langt nede, dvs fra skamben og mot livmor. Kjenner en del men lurer på om jeg kjenner litt mindre enn andre da morkaken er plassert slik. Har noen bra aktive perioder for dagen og så en del der jeg kjenner svake bevegelser. Hvordan erfarer andre som har slik morkakeplassering det? Er 26+3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;) jeg har ikke morkaken plassert på fremsiden som jeg hvet iallefall....men jeg kjenner også bevegelse der du kjenner den, er i uke 24 jeg...men har hørt at de med slik morkake kan oppleve å kjenne sparkene senere enn andre, og litt svakere...

Skrevet

Den ene tvillingen har morkaken på fremsiden, og jeg merker at jeg ikke kjenner så mye bevegelser akkurat der. Det tok også ganske lang tid før jeg kjente noe til dem, rundt uke 20 ca.

Nå kjenner jeg spark litt rundt omkring, og det er begynt å bli tydeligere også der morkaka ligger, så de blir vel sterkere tenker jeg =)

Er 27+5 forresten

Skrevet

Ei venninde av meg har placenta på fremsiden av magen og jordmora hennes sa at det var naturlig at hun kjenner mindre pga d..

Skrevet

Veldig greit å vite. Vet dere og om det er mulig at den kan trekke seg ned og bli foranliggende? Hadde ks pga dette sist svangerskap. Ønsker meg ks nå og da men helst ikke pga foranliggende da dette ofte også medfører blødninger.

Skrevet

Jeg har også kjent mindre til sparkene denne gangen, og det tror jeg er fordi jeg også har morkaka foran på magen, langt nede(placenta aterior som deg). Tror ikke jeg merket så mye av spark før i uke 18, nå i uke 22 kjenner jeg stadig sterkere spark, men kjenner ikke mye der morkaka ligger, mest nedenfor og på sidene av den. Tror ikke morkaka kunne trekke seg nedover, jeg forstod det slik at den ble med oppover etterhvert som livmora utvidet seg. Jeg skal tilbake på ny UL i uke 28, er veldig spent på om den har trukket seg oppover. Har ikke hatt blødninger pga dette, men jeg er veldig redd for å få det, så håper morkaka har flyttet seg en del oppover.

Skrevet

Hvordan gikk det med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...