Gjest Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 så godt å ha han hjemme igjen!!! etter 1 år med problemer med biomor. mannen min sa til henne at dette burde de klart uten rettsak.. og vet dere hva... hun var enig!!!!!!! dumme kjerring.. det er jo hun som har vært sååå vanskelig hele tiden, og nektet gutten å flytte.... helt utrolig.. dommeren sa til henne at det ville være best for ungen om hun inngikk et forlik, så ungen kunne se at hun hadde sammarbeidet, og at mor og far hadde blitt enig.. men for at mor skulle gå med på forlik, skulle hun ha ungen 6 uker i sommer.. noe ungen ikke har lyst til selv.. men tørr ikke si i mot mor, og sier vi noe får han kjeft...
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Så utrolig bra for gutten at han har kommet til sin rett. Men jeg er enig, for hans skyld, så må det være best om dere klarer å samarbeide litt.. Selv om det ikke står på dere, men henne.. Det er lov for dere å si fra til henne, og så må dere lære ham å stå for sine egne meninger. Det er ikke bra om han skal være redd for å si fra om ting han mener ovenfor sine egne foreldre. Han fortjener bedre enn det..
freebird Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Så utrolig godt å høre!! Den kommentaren fra dommeren var veldig bra, mor burde faktisk tenke litt over hvordan hennes handlinger blir oppfattet av sønnen... Skjønner at det er irriterende å måtte gå med på at mor skulle ha ham så mye i sommer, men dere har jo vunnet i det lange løp, trøst dere med det! Lykke til videre!
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 for oss er det ikke et problem at han skal være hos mor 6 uker.. det er han som ikke har lyst til det.. , og 5 uker neste år, og alle andre år... noen som vet hvor lenge han må følge dette? når er han gml nokk til å bestemme selv, om han vil til mor i sommeren, og andre ferier? og det med at han må stå opp til henne.... hun er ei ganske krass dame, og han er jo glad i henne... sist han prøvde å si henne imot, lå han å gråt i mine armer.. og da var det ikke mange ord han fikk sakt til henne, før hun skjønte hva han ville.. og etter det sa han bare ja, ja, ja, ja, ja... huff.. gruer meg allerede til å sende han til henne i sommer..
ana baroma Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Synes det var veldig lenge å være på ferie... Iallefall når han ikke vil selv. Veldig trist at en mor ikke har innsikt til å se lenger enn seg selv, uansett hvor søregelig det er. Når han kan bestemme mer selv om ferie vet jeg ikke...
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 biofar snakket med biomor i dag.. ungen SKAL dit i 6 uker... skjønner ikke hvorfor hun skal tvinge han...
ostekaka Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Jeg kjenner ikke deg og deres situasjon. Men så lenge begge foreldre er skikket til å ta seg av barna og ønsker å ta seg av barna, bør jo de voksne komme frem til en løsning der barnet får en sjangse til å vokse opp sammen med både far og mor. Stakkars unge for en lojalitetskonflikt, ikke tør han si til mor at han ikke vil være hos henne hele sommerferien, og mulighetene er vel også, at han ikke tør si til sin far at han faktisk ønsker å være hos mor. Om det måtte rettsak til for å enes om hvordan best mulig bevare kontakten mellom begge foreldre, så er det jo bra at det ble rettsak. Skal han bo hos dere fast nå, er det sikkert fint for han å tilbringe litt tid sammen med mor. 6 uker trenger ikke føles så mye for verken gutten, eller mora. Jeg får stadig høre at min mann ser så lite til sine barn og de er hos oss hele skoleferien, og alle langhelger og andre ferier også, så vel som fast annenhver helg. Jeg kan føle det som mye av og til, men jeg ser jo at for både barna og far er det ikke SÅ mye. Er dere sikker på at han faktisk ikke har lyst til å være hos mor også? At han ikke skrøner litt til dere også, om at han har det bedre hos dere? Det er jo en kjent sak at barn føler veldig konflikt og ansvar om de får for stor medbestemmelsesrett når det gjelder samvær. De ønsker at voksne tar ansvar og gir dem faste rammer.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 ungen har alltid vært 4 uker hos vær, og trives med dette, han har akkurat flyttet hit, og blitt kjent med klassevenner og slikt, så han har ikke lyst å være lenge borte fra dem... hos mor har han ikke venner, og sitter stort sett inne å spiller tv spill.. i tillegg har de et barn på 2 år, og mor har termin 14 juni.. og vi vet vell alle (de fleste) hvor tungt det er med småtasser.. så tror ikke det blir så mye tid til stesønnen min... og etter mors eget utsagn i retten, gjør ikke hun noe sammen med han, hun mener at voksne ikke skal leke med barna.. de skal leke med andre barn, og stefar i huset, sitter kun på data. ungen vet at han kan være ærlige med oss, og jeg har selv spurt han, om han har lyst å ha bilder av mor m/fam hengt opp på veggen,på rommet sitt.. det ønsket han, men mor vil ikke sende bilder.. men når det gjelder mor, tørr han ikke si hva han mener, for å unngå konflikter med henne, da de ender i kjeft fra henne, og tårer fra han... da vi fikk skoleruten hannes, og mor skulle bestille biletter, ville han at far skulle ringe å snakke med mor, for han selv ikke orker.. når mor ringer på mobilen, gidder han ikke¨å svare, jeg har selv spurt hvorfor han ikke svarer, får da bare svar at han ikke gidder.. selfølgelig har han lystå være hos mor, for han er jo glad i henne, men han forstår ikke hvorfor hun skal være så uretferdig å ikke høre på hva han ønsker.. at han ikke blir spurt hva han vil..
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #10 Skrevet 26. mai 2007 6 uker kan vel være to perioder á 3 uker? Høres ikke så fælt ut i og med at han hittil har trivdes med 4 uker hos hver.
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #11 Skrevet 26. mai 2007 Så bra for gutten å få litt stabilitet rundt seg. Han er også heldig som har en stemor som deg, det skal du vite. Også en far som stiller opp. Godt å lese at noen steder er det ting som skjer pga barna.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 unge har alltis stått først i våre tanker, og vi har alltid prøvd å gjøre det som er best for han, og tatt han med i sammtalen, slik at vi ikke bare gikk over hodet hannes, og bestemte, at slik skal det være.. fordet om de er barn, har de egne meninger og tanker, som vi voksne, burde respektere, og ta hensyn til
Kreoline Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Hun er vel glad i gutten sin uansett. Gutten kan også være i en lojalitetskonflikt, selv om han antakelig har det bedre hos dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå