Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 ...kan jeg søke bostøtte selv om jeg bor sammen med noen? Altså ikke samboer,men søsteren min. Vi deler leilighet og har 8000; i husleie.Må jeg ha med inntekten hennes på en evnt søknad? Vi deler kun husleie+strøm,ikke mat,telefon eller noe som har med barnet mitt å gjøre. Kan jeg søke eller er det liten vits?? Da jeg søker skriver jeg vel at jeg har 4000; i leie eller 8000;?? Vanskelig dette...har lest inne på husbanken,men jeg er kanskje dum...skjønner ikke mye!! Takker for svar alle sammen:)
yinyang Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke helt om du får bostøtte, bare søk, det verste som kan skje er avslag. Men reglene er vel sånn, at i hustander med barn, høye boutgifter, og lave inntekter, skal man kunne få hjelp. De går utfra sist likning. Så hos dere må du ta med dine inntekter, din søsters inntekter, og total husleie. De ser jo på husleie kontrakten. Tror ikke du kan dele denne i to. Og ellers vanlige utgifter, tas ikke med i betraktning, om hva du og din søster betaler av regninger og til kost. MEN, står husleie kontrakten i ditt navn, kan du vel si at kun du og barnet bor der? Står din søster oppført i folkeregisteret sammen med dere? Blir kanskje svindel det, men..?!?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Takk for svar yinyang,ja vi står begge 2 på samme adr i folkeregistret. Fikk hvertfall den infoen jeg søkte etter hos deg,takk.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå