Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Hei. Etter et mislykket forsøk på familiekontoret mandag,vil barnetsfar i retten,men som psykologen sa så må han først begjære mekling. Mitt spørsmål til dere der ute da er om noen vet ca hvor lang tid det kan ta før vi får time der? Setter også pris på om noen kan fortelle hvrodan opplegget er der? Hva som skjer og hvem som er tilstede etc etc. På forhånd takk.
nathen Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Hei. Jeg er midt oppe i det du skriver om. I høst hadde jeg og barnefaren tre meklingstimer på familiekontoret uten å bli enige om noe. Mekleren sa det at hvis han ville videre måtte han stevne meg til retten. dette har han nå gjort, fikk brevet for en uke siden. Det som skjer for oss nå er at det vil bli en slags mekling før evt rettsak. Dette tok en mnd for oss (bergen). Der vil barnefaren være, meg, dommeren og en psykolog. Hvis vi ikke blir enige i dette møtet vil det da bli rettsak der dommer vil "avhøre" oss foreldre og hvis det absolutt ikke blir noen løsning har dommeren autoritet til å ta en rettsavgjørelse. Jeg har tatt kontakt med advokat som har hjulpet meg med tilsvar på stevningen som jeg mottok, veldig glad for at jeg har han og anbefaler deg absolutt å få hjelp til denne (dette kan også en dommer hjelpe med). Ihvertfall veldig godt å ha noen "kyndige" til hjelp i en situasjon som ser ganske håpløs ut.. ønsker deg lykke til Renathe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 okei. takker for all info. Etter som jeg har skjønt nå da, så er det krav om tre meklinger før retten eventuelt. MEn hvordan komer man i kontakt med en dommer??? får vel all denne infoen på meklingskontoret håper jeg. Måtte du betale advokat selv?????? hva er det dere ikke blir enige om. nysjerrig jeg;) takk igjen . Klem
nathen Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har hatt tre meklingsmøter før saken gikk videre, dette er standard prosedyre over alt. Det med dommer trenger du ikke tenke på før du evt får en stevning i posten, ta da kontakt med rettskontoret, hvis ikke det er du som stevner han da, akkurat den veien vet jeg ikke hvordan en går.. Jeg har vært hos fri rettshjelp og får gratis advokat gjennom de.. litt langt og komplisert å forklare.. nå er gutten min to år og har sett sin far 2 ganger siste året, vi har prøvd å bli enige om samvær men far har bestemt seg frem og tilbake at en dag skulle han ha full omsorg eller ingenting.. dage r kravet hannes at han vil ha gutten på overnatting hver søndag og at jeg skal ta meg av transporten begge veier.. jeg synes ikke dette er noe bra måte å løse dette på da gutten trenger en opptrapping og å bli trygg på pappaen hvis han skal begynne å ha han. jeg vil jo selvfølgelig at han skal bli kjent med og ha et forhold til faren, men nå har vi kranglet i to år (vært alene fra gutten var 5 mnd) så dette blir det siste... spennende hvordan ting vil bli.. skal i rettsmøte 6 juni så vet ikke noe mer før den tid om det blir rettsak eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Lykke til. Det er godt det ikke bare er her det er innviklet. Blir spennede å se. JEg er enig med deg jeg. Disse fedrene tror liksom de vet alt best.Men barnet har de ikke tid å tenke på. JEg blir sprø jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Vil bare opplyse om at fra 1.1.2007 får man meklingsattest etter bare en meklingstime.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 hei ! Jeg har netopp snublet over noe somligner hva jeg er midt oppe i nå. var til mekling for 4 uker siden og vi ble heller ikke enige. Har forøvrig en sønn på 7. far og jeg fikk spørsmål om å komme til flere meklinger enn bare den første vi var på . Jeg sa meg villig fordi jeg ville gjerne at vi skulle bli enige uten at vi måtte gå rettensvei.Men far er ikke mye samarbeidsvillig og ville ikke til flere melklinger.Noe som er dumt fordi da kunne jeg kanskje fåtthan til å forstå at det er viktig at mor føler seg trygg på å la far ha samvær alene med sønn uten tilsyn. men han nekter å forstå selv om han er rusmisbruker. Nå vet jeg jo ikke om dette er problemstillingen din,men dere har uansett vært til mekling. Det jeg prøver å si er at mekling ikke alltid lykkes og detgjorde det heller ikke for oss. Far satt og lo bak meklerens rygg og jeg satt og grein. jeg sa høyt du burde virkelig ikke sittederå le slik at mekleren hørte dette.men far kan tydeligvis gjøre som han vil. det værste er at jeg ikke har hørt eller sett noe skriv fra meklinga. han virket som en komplett idiot men vet jo samtidig at meklerens rolle er å ikke ta parti med noen av partene.Men det er så irriterende,fordi hadde jeg kunne bevist at han satt og lo av noe som er så viktig som tryggheten til vår sønn måtte vel alle skjønne hva som foregår her. Huff jeg skravler mye her men veldig fortvila og jeg har veldig medfølelse med deg og din situasjon.jeg sitter midt opp i samme tvist på en måte akkuratt nå og man blir veldig urolig inni seg. man vil jo at det skal bli best mulig for barna. Men nå vil han til retten og fikk stevning fra politikammeret fra hans advokat.vi skal visst i ett møte før evt rettsak,men det er klart far kommer ikke til å vise sine mørke sider da. Fordi han vet at der følger de med som hauker.så nå blir det masse ballering med advokat hjelphjelp fra barnevern til å verne om barnet mitt og jeg. Han har ikke vært til stede siden gutten vår ble født. og dette er takka plussatman måut med dyre dommer og far slipperunna med fri rettshjelp. Hadde vi gått til sak for flere år siden som jeg skulle gjort hadde jeg hatt fri rettshjelp, men nå siden jeg står på har 100 % jobb og har gutten min på heltid aldri hjelp fra far. så må jeg betale alt selv. omikke det er trangt fra før av. Jeg tjente ingen ting påå ha vært snill i alle disse årene kjørt flere mil for at min sønn og hans far skal treffe hvernadre. attpå til så har jeg ikke lenger lyst til at far skal ha noe med sønnen vår å gjøre fordi jeg har gode bevis på at han ikke bryr seg om guttungen vår. samme kan det værefor bevis.for de bevisene kunne jeg liksågodt stappet en viss plass for man har ikke mulighet til å legge fremnoe som helst bevis i dette landet påat barnet faktisk kan ta skade av å være sammen med biologisk far. (det finnes selvfølgelig dårligemødre og). og eneste gode grunn til at man kan nekte far samværer visst det er påvist incest eller at ungen gjentatte ganger kommertil lege med blåmerke. men allevi som er voksne normalemennesker vet at psykisk mishandling kan være like skadelig om ikke værreen fysisk skade.Man kan jo bare drømme om å frata noen som helst samværmed en unge.Til og med barnevernet har veldig lite de skulle ha sagt. Helt viltmen tro det eller ei.så mitt råd til deg er gå til sak visst det er det han ønsker å bli ferdig med det.er du heldig så slipper du unna med fri rettshjelp men uansett penger spiller ingen rolle når det gjelder til barnets beste. STÅ på anonym. lykke til måtte ærlighet vare lengst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå