Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 jeg finner ikke stilling for å sove- sover kanskje 1-2 timer og våkner av smerter. Og slik går natten og nå tatt i bruk dagen. heldigvis kun 8 dager til termin. forslag til stilling? og jeg har prøvd paracet, men det hjelper ikke det grann-andre med samme erfaring?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 hei. jeg hadde også problemer tidligere. men ligger nå på siden med en pute mellom knær og ankler det hjelper mye på. pluss at jeg har en sånn "bølgeformet" pute. de som skal være så bra for nakken. den ligger jeg på. den tykkeste delen i midjen. og så støtter den videre oppover. da ligger jeg rett i bekken og rygg. og har ikke lenger problemer med å komme meg opp av sengen om morgenen
Ane** Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 -Kjøp silkelaken og legg på. Da "henger du ikke igjen" i underlaget når du prøver å bevege deg, vri på beina osv... -bygg opp med puter, masse puter! Legg deg på siden og gjerne med en pute mellom bena, eller "dra opp" det ene beinet og legg en pute under.. Men det er viktig at du ikke bare har pute helt øverst (mellom låra), men at du også har en mellom anklene også... For om du bare bygger opp med puter øverst og fremdeles får en "knekk" ved kneet fordi du ikke har bygd opp hele beinet så belaster det bekkenet nesten mer enn å ikke sove med noen pute... -Putt gjerne en pute bak ryggen også, da bruker du ingen muskler på å "holde balansen" når du ligger... Det er de råd jeg har når det kommer til bekkenløsning og soving. Selv har jeg det som deg, natta er ett helvete noen ganger.. Masse klemmer!
*RutIetutt* Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Ligger på siden med en pute mellom bena - hadde aldri klart å sove uten:o) Våkner endel ganger, men sovner stort sett fort igjen.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Æ rekker opp handa.. E våken mellom 8-12 ganger i løpet av natten, og hver gang e det pga smerter i bekkenet og at æ må skifte side å ligge på.. Æ bruke ei dyne og legg under magen og hele veien mellom bena.. Men, om det hjelpe så veldig, trur æ neppe.. Bruke å sove i løpet av dagen, men det blir litt vanskelig da æ får sutring fra sambo om at han også e trøtt og vil sove fordi han har sittet opp te kl 04 om natta og sett på film.. Fysioterapeuten sier at det bruker å stabilisere sæ når hodet har festa sæ i bekkenet, sånn som bekkenet mitt e nu kjennes det veldig lealaus ut, og har store problemer gjennom dagen også, dødsliten når kvelden kommer og e trøtt, men gruer sæ te å treffe senga, for da veit æ ka skjer, enda mer smerter.. Ka e det ikkje vi jenter må gjennom...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå