Bebbe+1 Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei anonym! Er ikke sykemeldt, men gått over til noe som heter svangerskapspenger, i 50%. Jordmoren mente dette var best, da de ikke klarte å tilrettelegge skikkelig til meg på jobben min. Men det kalles kronisk syk, har jeg sett i papirene,hehe! Det kan du jo godt si at jeg er noen mndr til ja,hehe!
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Bekkenløsning + smerter pga hofteleddsdysplasi, hypermobilitet og skjevhet i rygg,bekken og halebein. 100% ut svangerskapet.
*dragonfly* Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 blodtrykksfall (svimer av til stadighet) og bekkenløsning. Greier ikke å kjøre til jobb nesten. Er sykemeldt 60%- er to dager på jobb i uka og har vært det siden uke 18. Har vært plaga med bekkenet helt siden forrige svangerskap, men nå har det forverret seg drastisk,,.....
spindel med spire :) Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 diagnose: fare for preterm fødsel. Som egentlig ikke er så stor fare lengre, tror jeg, så lenge jeg holder meg stort sett i ro 100%, og blir nok det ut svangerskapet. Ble sykemeldt i uke 24.
Vi fikk en Jente! Skrevet 9. mai 2007 #14 Skrevet 9. mai 2007 100% sykemeldt siden uke 15 pga bekkenløsning. Er utrolig kjedelig! er i uke 24nå.
superbabe007 Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 100% sykemeldt for bekkenløsning siden uke 6/7, foreløpig fram til 18 mai, men regner med å gå slik helt til perm starter. uke 15 nå, og kjeder meg litt hjemme da.... dette blir et laaaaaaaaangt svangerskap..
Hege33 Skrevet 10. mai 2007 #17 Skrevet 10. mai 2007 Har slitt med symptomgivende bekkenløsning siden mitt første svangerskap for 6 år siden og aldri blitt helt bra. Nå måtte jeg ty til krykker fra uke 17 og må vel bruke de mer eller mindre ut svangerskapet. Er nå i uke 19. Jobber som hjelpepleier der det er mye løft og gåing hele dagen, så det var liksom ikke noe vits å fortsette i jobb...jeg med krykker og de eldre med rullator..litt av et syn =) Er nok sykemeldt ut svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #18 Skrevet 10. mai 2007 Hei:) Jeg er også sykemeldt, men begyner på jobb i morgen igjen! For det første så gidder jeg ike gå hjemme lengre. Har vært siden uke 16, er nå 20. og for det andre synes jeg det er kjempe flaut å si til folk at jeg er sykemeldt "bare" pga grav.? Gjør ikke dere?? God bedring :-D
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 10. mai 2007 #19 Skrevet 10. mai 2007 Jeg er sykmeldt pga høyt blodtrykk. Føler meg jo ikke syk eller noe, så det er kjedelig å gå hjemme. Men jeg gjør det jeg må for at babyen skal ha det bra der inne:) Kommer til å være sykmeldt resten av svangerskapet.
Moder'n-2 Skrevet 10. mai 2007 #20 Skrevet 10. mai 2007 Er dette virkelig en godtatt "diagnose"? Jeg har hørt flere som sier at man må komme opp med noe annet enn at man "bare" er trett, fordi "alle" jo er slitne og trette når de er gravide.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #21 Skrevet 10. mai 2007 Blødninger fra lavtliggende morkake, fare for abort/tidlig fødsel. Første blødning i uke 15, først 100% sykemldt 2 uker, deretter aktivt/50%.
Serial mom Skrevet 10. mai 2007 #22 Skrevet 10. mai 2007 Er sykemeldt for ekstrem kvalme og oppkast/nedsatt allmenntilstand. Er forløpig sykemeldt til 17 mai,deretter har jeg 3 uker fri(pga de jeg jobber hos skal utenlands på kurs/evaluering) Håper jeg blir frisk iløpet av den tida. (Er i uke 13)
Rammei Skrevet 10. mai 2007 #23 Skrevet 10. mai 2007 Er sykemeldt pga blødninger. Har blødd siden uke 6. Er i uke 20 nå. I tillegg har jeg også slitt med bekkenløsning siden mitt første svangerskap for 3 år siden og aldri blitt helt bra. Bruker også krykker. Nå må jeg også legge til at dette er mitt 3. barn på 2,5 år. Så jeg har ikke rukket å komme meg verken i form igjen eller tilbake i jobb. Mitt forrige svangerskap endte med prematurt hastesnitt i uke 33 etter tidlig vannavgang i uke 27. Det er også en grunn til at jeg ikke får jobbe... Fare for prematur fødsel. Det var meg..
Hege33 Skrevet 10. mai 2007 #24 Skrevet 10. mai 2007 Syns ikke det er flaut å si at man er sykemeldt, når man er gravid, har bare møtt full forståelse for det fra arb.kollegaer og andre. Å alle sier at det kommer jo noe godt utav det og at jeg bare skal kose meg og ta vare på meg selv og nurket i magen nå. Sitat fra min arb.giver: Jobben kommer i tredje - fjerde rekke å kanskje ennå lenger bak, du skal kun tenke på deg selv og babyen nå, å det som er til det beste for dere! Så NEI, jeg syns ikke det er noe flaut å si at jeg er sykemeldt pga problemer i svangerskapet. Greit at graviditet IKKE er noen sykdom, men ALT det som følger med en graviditet kan fort bli en sykdom! =)
kisso Skrevet 10. mai 2007 #25 Skrevet 10. mai 2007 Først var jeg sykemeldt 3uker for svangerskapskvalme...i uke 8-9 eller noe. Gikk deretter på jobb igjen til uke 24 er nå sykemeldt for bekkenløsning...Har egentlig bare 50% stilling sykepleier/natt men det er slitsomt nok syns jeg. Kjedelig innimellom men stort sett syns jeg det er herlig. Godt å slappe av, vi fortjener det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå