Ouagadougou Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Er det noen av dere som har erfaring med å bruke Emlakrem på barna i forbindelse med vaksine? Jeg lurer på å bruke det på min 5 mnd gamle baby når hun skal vaksineres neste uke. Er det noen som har hørt at man ikke bør bruke det? Isåfåll hvorfor?
2nj♥ Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Emlakrem skal ikke brukes når man gir levende vaksine iallfall. Nå er ikke jeg sikker på om det er levende vaksine de får..... MMR-vaksina tror jeg er det iallfall, men den får de jo litt senere.
selfangerkjerringa Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Hva er poenget egentlig? Det er like greit å la henne få stikket uten bedøvelse - det er kjapt unnagjort og de får ikke noe traumer av det akkurat. Ved blodprøver derimot, kan embla-plasteret eller -kremen være grei, siden det blir en helt annen operasjon å trekke ut blod enn det er å injisere noe gjennom en sprøytespiss. Ulempen er at denne bedøvelseskremen kan få blodårene til å trekke seg litt sammen - altså gjøre det litt vanskeligere å få ut blod.
Ouagadougou Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2007 Poenget er at hun ikke skal ha det vondt. Hun hadde det tydelig vondt forrige gang. Dersom det ikke er noen ulemper ved det - hva er poenget med å la henne ha det vondere enn nødvendig? Skjønner at hun ikke får traumer av det - men synes likevel at man ikke trenger å la barnet sitt ha det mer vondt enn nødvendig.
Har byttet nick ! Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg syns det oftere virker vondere for barna og ta av emlaplasteret enn å få sprøytestikket jeg da...men det er min erfaring. Vet at de ikke skal brukes ved levende vaksiner satt (ref; felleskatalogen), men vet ikke hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå