Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med å bruke Emlakrem på barna i forbindelse med vaksine? Jeg lurer på å bruke det på min 5 mnd gamle baby når hun skal vaksineres neste uke.

Er det noen som har hørt at man ikke bør bruke det? Isåfåll hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emlakrem skal ikke brukes når man gir levende vaksine iallfall. Nå er ikke jeg sikker på om det er levende vaksine de får..... MMR-vaksina tror jeg er det iallfall, men den får de jo litt senere.

Skrevet

Hva er poenget egentlig? Det er like greit å la henne få stikket uten bedøvelse - det er kjapt unnagjort og de får ikke noe traumer av det akkurat. Ved blodprøver derimot, kan embla-plasteret eller -kremen være grei, siden det blir en helt annen operasjon å trekke ut blod enn det er å injisere noe gjennom en sprøytespiss. Ulempen er at denne bedøvelseskremen kan få blodårene til å trekke seg litt sammen - altså gjøre det litt vanskeligere å få ut blod.

Skrevet

Poenget er at hun ikke skal ha det vondt.

Hun hadde det tydelig vondt forrige gang.

Dersom det ikke er noen ulemper ved det - hva er poenget med å la henne ha det vondere enn nødvendig?

Skjønner at hun ikke får traumer av det - men synes likevel at man ikke trenger å la barnet sitt ha det mer vondt enn nødvendig.

Skrevet

Jeg syns det oftere virker vondere for barna og ta av emlaplasteret enn å få sprøytestikket jeg da...men det er min erfaring. Vet at de ikke skal brukes ved levende vaksiner satt (ref; felleskatalogen), men vet ikke hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...