Gå til innhold

dere som er begynt å gi middagsglass til de små, HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å gi mini sånn, han blir 6mnd 18 mai. Men han bare griner på nesa, å nærmest brekekr seg av dem! å vil ikke ha. blandet det med grøt, å da slukte han det!!

skal eg bare fortsette å venne han til smaken ved å blande i grøt, så gradvis øke mengden, eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det ville jeg ikke gjort. VEldig mange av glassene har altfor mange ingredienser og har løk og dill i seg som ikke er det jeg anser som mild nybegynner mat. Har du prøvd nestles kalm med grønnsaker eller lam med grønnsaker? De har ikke så mye rart i seg. Ellers kan det være lurt å prøve å lage maten selv. Har du blender?

Skrevet

jammen, det er jo sånn middagsglass med lam og grønnsaker han har fått. sånne glass man kjøper på butikken? det er jo fin-most... sku tro de var ok å gi da...

ja, har blender, å en masse oppskrifter på barnemat, men gidder ikke lage de porsjoner, når han ikke spiser..

Skrevet

Har du prøvd middagsglassene fra HIPP? Er de eneste jenta vår spiser i allefall.

Skrevet

Er det nødvendig å gi middagsglass enda da? Jeg gir bare grøt og fruktpurè nå i starten, og helsesøster sa det var ok! De trenger litt tid til å venne seg til smaken av en ting før man begynner med noe annet, mener jeg. Men nå vet jo ikke jeg hvor lenge du har gitt grøt:)

Snuppa mi er 6 mnd i dag:)

Skrevet

Så lenge de har fått grøt en stund, så lønner det seg å prøve med litt middag i følge min mening.

Med eldste ventet jeg med middag til han var 7 mnd, og det gjør jeg ikke igjen! Var et strev å få han til å like middagssmaken, når han bare hadde spist grøt og frukt en god stund.

Skrevet

mini begynte med grøt i melka da han var 2 mnd å 3 dager. grøt i bolle ved 3 mnd, og spiser grøt nå, 4 gang om dagen, + en flaske om natta. ved hvert grøtmåltid får han melk på flaske i tillegg.

har prøvd å gi han:

-brød

-avokado

-banan

-middag

-most potet

-most gulrot

alt kom opp igjen, å han grina på nesa, og likte det åpenbart ikke, da han brakk seg av det.. han kan da ikke spise grøt for evig? han har spist grøt nå i 3mnd, å jeg synes det er på tide å begynne å gi han noe annet. noen sier barna er mer hyppen på å spise annen mat, etter tennene er kommet fram. at de tygger i seg hva som helst da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...