Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 e d mulig å lage et bryllup til 70gjester med budsjett på 50.000? De som har klart det, hvordan?? trenge alle gode råd eg kan få!
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Det er fult mulig! Vi skal prøve å ikke bruke for mye over 30.000kr. Noen av det i betaler er: 1500kr - leige av ungdomshus (fra onsdag til mandag) 900kr - sjakett til sambo 300kr - sjakett til småen 800kr - kjøtt til hovedrett noen venner av oss ordner maten, de kan og skaffe resten av tilbehøret billig Skal ha en enkel Calla lilje som brudebukett, samme til kappehulls blomster 1200kr - 2 prøvetimer hos frisør + på selve dagen det som koster mye hos oss hvertfall er kjolen og alt tilbehør(sko, diadem, slør, undertøy) det kommer på 13 157 kr fotografen skal ha ca 5000kr, da er det 1 times fotografering, 50 takkekort, album med bilder og forstørret bilde med ramme på bordet bruker vi: tjukk papir damaskduk, kjøpt et rosa bånd(ligner rispapir) og har på midten, vaser til 5 kr på ikea og telysholdere til 3 kr på ikea . telys med farge og.betalte 40 kr for 200 servietter. skal ha en lys rosa gerbera i vasen(kjøper på mester grønn, ta 3, betal for 2)totalt kom det på 528 kr onkelen min ordner bryllupskake, for han får 25% der han jobber, og ellers så baker mesteparten av de kvinnelige gjestene kake.... laget invitasjonene og bordkorta sjøl. dette ble mye rot ser eg..hehe...men er lurt å ikke ta det første og beste...sjekke pris alle plasser og gjøre det enkelt og stilfult..... lykke til...
Happy H Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 wow, d der va jo kjempe bra!!!!!!!!!!!!! kor har du fått tak i den billige sjaketten til sambo?? betaler ingenting for kokk og serveringsfolk? kor mange gjester blir d?
Arb.ledig husmor Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei! Det går nok an, men kommer nok helt sikkert an på hvor du bor i landet.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Det første du kan gjøre er å droppe alkoholen. Deretter kommer det litt an på hvordan dere har tenkt å ha festen . Skal dere stelle i stand mest mulig selv eller skal dere være i lokaler der mat og alt annet er inkl ? Kan dere dele opp med middags og kaffegjester ? Dessuten kjenner dere kanskje baker, kokk, blomsterdekoratør, frisør osv osv ? Kan også være lurt å ta flere ringerunder å sjekke pris på absolutt alt dere skal ha og evt kjøpe brukt brudekjole. (ikke lei kjolen i alle fall. Du kan få flotte nye kjoler til en rimelig penge og selge den igjen å få litt av pengene tilbake på den.)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 vi blir 55 gjester til middag og 70 til kaffien. Glemte å skrive at vi kunn har alkohol til middag og kaffien. Rødvin(rekner 2 ca glass, øl og mineralvann til middag, og konjakk og baylies til kaffien. De to siste har stebroren min kjøpt billig i utlandet. (900kr for 2 liter konjakk og 3 liter baylies) Vi skal servere hjemmelaget eple vin (som onkelen min laget gratis) til de som vil om kvelden. Sjaketten skal vi leige hos Terje Storhaug i Odda. kokken gjør oss en tjeneste igjen, pga pappa og stemora mi hjalp han i datteren hans sitt bryllup. Serverings folka får nok noe, men ikke mer enn en flaske vin/ champagne og en rose tror eg. er ikke helt bestemt.
Happy H Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 takk for masse gode tips Luka_kom_på_julaften:) Herlig å se d går an å gifte seg utn at d koster skjorten!!!=) E d lenge til den store dagen din eller?
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Så koselig å kunne hjelpe=) Nei er bare 17 dager igjen....men det har skjedd litt triste ting her så vi henger litt etter...men tror eg ser lyset i tunnelen no. Håper på å kunne slappe av hele siste uka....
Happy H Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 vi tilhører samme desember klubb=) Godt å høre du ser lys i tunellen!!! Håper du får en super dag m alt du har drømt om!!! Bare slappe av no å lade batteriene!!!lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå