Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 har hatt utrolig hard mage/avføring di siste ukene, spiser som vanlig, og drikker mye... nesten som jeg gruer meg til å gå på do når nr 2 kaller:( noen tips?
litakine og Theodor Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 disse tipsene fikk jeg av min jordmor - drikk lunkent, gammelt vann - altså sett et glass med vann på benken og la det stå over natten før du drikker det, svisker skal også være bra. Ellers er det jo mat med mye fiber som gjelder
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 svisker gjør susen:) og havregryn mener jeg.. yoghurt regulerer oxo magen..
Fabelaktiv Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 sviske-ekstrakt eller malt-ekstrakt i te eller bare i en t-skje skal være bra
@nne p@ l@nne Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke om det er så sunt da, men lakris har lakserende effekt.
Tussa og Sofie Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Huff, ja jeg jobber også med saken...spiser 1 pk Lackerol e.l pr. dag og håper at det kan bidra ved siden av frukt og masse drikke osv... Det er ikke helt stopp ihvertfall ;o)
@nne p@ l@nne Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Det som er litt dumt med det sukkerfrie er at noen kan få skikkelig magesmerter av og spise for mange av de. Men det er jo individuelt da :-)
Tussa og Sofie Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 hehe, ja, heldigvis har jeg ikke hatt det, men visste ikke at noen fikk det, kjekt å vite hvis jeg plutselig skulle få det og ikke skjønne hvorfor ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Lactosan får kjøpt det på apoteket.Det er en søt væske som du drikker ( ikke mye alt fra 5-15ml) Kan også kjøpe microlax( det er langt i fra det samme som klyster). Begge disse kan brukes av gravide..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 takk for tipsene jenter:) skal kjøpe meg litt lakris å prøve med det "mildeste" først, går det ikke over da så får jeg ty til litt hardere midler;)
Bebbe+1 Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Grønnsaker, masse drikke og mosjon funker for meg! ;o)
liten_passasjer Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Cultura og musli til frokost eller kvelds har hjulpet her. Og masse vann.
Sofiamamma Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 Biola, grovt brød og havre- gryn/grøt er bra, og å trene/bevege seg funker i vertfall for meg:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #14 Skrevet 9. mai 2007 Noe som heter ViSiblin..selges på apoteket. Ser ut som grovt mel, er en type fiber,der du blander 1 skje i et glass vann.Må drikke rikelig.Dette var veldig effektivt,fikk det på barselavdelinga,etter jeg hadde fødtførstemann for at det skulle bli lettere å ha avføring. Brukte det i svangerskapet på andremann da jeg var plaget med hard mage:)
MathildeC Skrevet 9. mai 2007 #15 Skrevet 9. mai 2007 Jeg bruker noe som heter "Linus sprouts" paa engelsk, det er kanskje det samme som ViSiblin som nevnes ovenfor her. Jeg drysser det over frokostblandingen om morgenen. Effektivt!!!
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Kiwi og druer... Jeg trener og går turer flere dager pr. uke, og det tror jeg også at hjelper på fordøyelsen... Mye vann og!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå