Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Dette forumet burde skiftet navn til "Svigermor-debatten" - bare se alle overskriftene nedover her som har ordet "svigermor" i seg....! Nå har jeg ikke lest alle svigermor-innleggene, men de jeg HAR lest har dreid seg om svigemødre fra helvete (mer eller mindre). Derfor vil jeg bare si at jeg synes SÅ synd på dere som sliter med svigermor - og er sjeleglad for at jeg IKKE gjør det!! Jeg har verdens beste svigermor, hun er en av mine aller beste venninner og en fantastisk bestemor til sine 2 barnebarn! Aldri noe mas, aldri noe stress og aldri bryr hun seg med våre ting på en negativ måte. Og hun stiller alltid opp! Heldigvis bor hun (og svigerfar, som også er av samme kaliber) bare 500 meter unna oss, så vi kan sees så ofte vi vil. Det betyr ikke at vi "flyr ned dørene" til hverandre - det kan faktisk godt gå 2 uker uten at vi treffes. Som sagt: Ikke noe stress! Å dra på ferie med henne (og resten av familien) er noe jeg har gjort mange ganger, og som jeg ser fram til å gjøre det denne sommeren også! Jeg og min lille familie har t.o.m. bodd hos svigermor & svigerfar i over 2 år - noe som bare gjorde forholdet vårt sterkere. Tilslutt vil jeg nevne at mitt eksepsjonelt gode forhold til svigermor (og svigerfar) er basert på GJENSIDIG RESPEKT og omtanke for hverandre. Tror det kan være nøkkelen for mange "sviger's-forhold", vel og merke hvis det er et snev av håp om vennskap der fra starten av, da! SÅ JA - DET GÅR AN!!! Å ha ei allright svigermor, mener jeg......! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Oh så fint å høre:) Tror du har et stort poeng der ja angående GJENSIDIG RESPEKT og omtanke for hverandre. Det er så trist med alle som opplever at svigermoren er sjalu og nesten prøver å splitte forholdet.Kan ikke være mye respekt da,vil heller si at den svigermoren er en egoist,OG det fins desverre mange sånne...... Men takk for at du fortalte oss om din positive erfaring!! Kos deg videre!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Må bare finse av deg som er så navlebeskuende : ) Tror du ikke at de kvinnene som forteller om sin svigermor er oppegående? At det er snakk om kvinner som ikke klarer å ha gjensidig respekt og vise toleranse? Jaja slik går det, når man kun leser overskriftene som du sier selv : )
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Så heldig du er, det er sånn jeg og ville hatt det...
mammaentiltrulte Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 må si du er vedlig heldig. misunner deg. har egentlig en super flott svigermor, var i hvertfall det før vi fikk barn.for da så vi ikke hveandre så ofte og hun brydde seg ikke om så mye. men har forandret seg så mye etter at gullet kom. tar helt over ting her. vil ha den gamle damen tilbake!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Hei Anonym nr. 2 - HI her! Jeg har hverken skrevet eller ment at kvinnene som sliter med svigermor ikke er oppegående! Ei heller at de mangler evnen til å vise respekt og toleranse. For noen er løpet med svigermor kjørt nesten før det rakk å begynne, og det er veldig trist. Da hjelper det nok ikke å komme trekkende med fraser om gjensidig respekt & toleranse. Kjenner selv kvinner i slike situasjoner - og de er da høyst oppegående! Det jeg ville med hovedinnlegget mitt, var kun å fortelle at det faktisk finnes svigerforeldre man kan ha et veldig godt forhold til - som en slags "motvekt" til alle de fæle svigermor-historiene på forumet her. Også ville jeg avslutningsvis si at FOR NOEN (som ikke har kjørt seg helt fast i forholdet til svigermor), så KAN det hjelpe med en liten dæsj mer av respekt & toleranse for hverandre! Men dette må jo gå begge veier - det nytter ikke at svigerdatter alene prøver å være grei mot svigermor, hvis sistnevnte ikke spiller på lag - eller omvendt! Da blir ikke respekten mye gjensidig....
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Huff da. Å redde verden er ikke lett. Akkurat dette som er feilen til de svigermødrene som beskrives her inne. De må bare blande seg. De vet så godt hvordan ting bør gjøres. : ) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Tja, hvis man kunne redde verden bare ved å komme med noen tanker rundt og velmenende råd ang. forhold til svigermødre, så hadde det jo vært greit! Ta tra-la-la-pilla di i dag du, eller kom deg inn på Kranglesiden hvis du kun er ute etter å kverulere. Lykke til til deg også! :-) HI.
Arjan Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Bra d er flere som har d som meg her inne:-))) Jeg har verdens beste svigerforeldre!!!!! Jeg har 3 barn fra tidligere forhold og mine svigerforeldre er helt fantastiske til dem,, og d merkes veldig gått på barna:-)))) Gutten i magen blir deres første barnebarn og de gleder seg veldig til det,,, og d synes jeg er så bra!!! Vi skal kanskje på ferietur sammen med de til neste år,, og d gleder jeg meg masse til. Som du sier så er det nokk basert på GJENSIDIG RESPEKT. Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre,,, og jeg er så glad vi har ett så godt forhold!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå