Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Siste 2 uker har han plutsleg begynt og gråte når jeg skal levere i bhg, og mamma får ikke gå osv... har aldri vert slik før, og jeg synest d er helt forferdelig og gå fra han. Noen min etter jeg er d over og han koser seg i bhg til jeg henter han igjen. Noen som har opplevd lignende? er d en fase? håper vertfall d går over snart... han er 2 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Dattera mi begynte også sånn for litt siden, men det gikk over igjen etter et par uker. Kanskje det er noen som plager han i bhg eller noe, det var det med dattera mi. Ei annen jente som dyttet henne hele tiden, men vi orndet opp i det så nå går det greit. Det er helt forferdelig å gå fra dem når de gråter sånn :-( Men det som er bra er at de har det jo faktisk bra der med en gang vi går. :-) Prat med dem i bhg og ungen din, kanskje det er noe som plager han. Lykke til :-D
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Alle barn går gjennom sånne faser med ulike mellomrom, det er helt normalt. Du skal se at det går snart over=)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Gutten vår har også reagert sånn en periode. han er også 2 1/2 år. det er stortsett faren som leverer han på morgenen. Og det går fort over når han går. Har hjulpet at han kan stå i vinduet og vinket. Kanskje noe sånt kan hjelpe din også? Jeg leverer ofte litt senere på fredag. Og da gråter han som regel også når jeg går. Men tror det er mest for at han er vant til å komme tidlig. Og det blir feil i rutinene hans. Vet at han liker faste rutiner for å være trygg. Også går det litt på hvordan han blir tatt i mot når han kommer i bhg. Det går i perioder her iallefall.
mmamma Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 arbeider selv i barnehage samtidig som jeg har barn. Datteren min har også hatt perioder der jeg ikke får gå. Dette går over. Som Førskolelærer møter jeg ofte barn som ikke vil gå fra foreldrene sine. Det som er viktig i en sånn situasjon er at foreldrene gjør som de pleier å gjøre. Først kler de av barnet, sier hade og deretter går. Dersom barnet begynner å gråte kan en si at mamma må gå nå for ho skal på jobb, jeg kommer å henter deg etterpå. Nå går eg og hade. På den måten forstår barnet at du faktisk må gå. viss du gjør dette hver dag forstår barnet til slutt at det ikke hjelper å gråte. Jeg foreslår at du snakker med de i barnehagen om problemet ditt. Håper du finner hjelp i dette. Prøver bare å komme med tips som jeg synest hjelper selv.
Salsa Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Vår også var sånn en ukes tid. Men han hadde nettopp vært gjennom en sykdomsperiode, og vi trodde han var frisk (spratt rundt på morgenkvisten), men så ble han slappere utover dagen og bare gråt og gråt. Han slet nok med ettervirkning av ørebetennelse og vond hals + høy feber lenger enn vi trodde. Etter dette var det nesten en hel uke som han ikke ville i bhg. Det gikk seg til igjen. Jeg tror alle barn har en sånn periode i 2-3 årsalderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå