Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Det står at en skal bruke halve mengden melk og halve mengden vann fra 6-8 mnd, og kun melk fra 8 mnd. Problemet er at det blir jo så mye melk, 400 ml melk på to porsjoner, da e jo "dagskvoten" for det en på 10 mnd skal ha iløpet av dagen brukt opp. Hvordan gjør dere det? får heller ikke til helt konsistensen på denne grøten, hvis jeg følger bruksanvisningen blir den jo som en suppe.. må ha mye mer pulver enn anvist.
Sala77 Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Ja, har jeg også lurt på... Kjøpte Holle sin speltgrøt, tenkte å gi den til datteren min på 7, 5 mnd. Men komplisert oppskrift gitt! Men det er topp å lage gruktgrøt med! Tar et beger fruktmos i en bolle, varmes litt i microen, blander i 2 ss Holle speltgrøt, og litt solsikkeolje. VOILA!!!
gammel røy Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 jeg bruker mye mer pulver enn det står på pakken, blir bare velling ellers.jeg bruker risgrøten og hirsegrøten som kan brukes fra 4 mnd. mistenker at de beregner at man gir grøt fra flaske. tøtta mi digger hirsegrøten som jeg blander med morsmelk og vann, har blitt skikkelig tjukk på kort tid. porsjonene som står på slike pakker er ofte veldig store, jeg bruker foreløpig 1/3 til 1/2 parten av vesken indikert på pakken. irriterende anvisninger!!
kvirrevirrevitt Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Litt melk (mme) -ca 1dl for "smakens skyld" og resten vann... Blander til jeg får sånn passe konsistens og stor nok porsjon )) Tar det litt på slump ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå