Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Hei er det noen som har født der før og kan dele noen erfaringer? er dere fornøyd?
pussycatdoll Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har hatt et planlagt keisersnitt der og skal ha et nytt planlagt keisersnitt nå i september. Jeg er veldig fornøyd med Rikshospitalet. Jeg synes legene er flinke. De inkluderer den fødende og forklarer hvem de er, hva de gjør og hvorfor de gjør det. Jordmødrende er likedan. Nå snakker jeg utifra den erfaringen jeg har hatt. Det er også veldig greit å ringe til Riksen. Man møter vennlige og imøtekommende mennesker. Jeg ser frem til mitt snitt i september. Jeg føler jeg er i trygge hender.
SusyQ Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Jeg skal også ha keisersnitt på Riksen til sommeren. Kan du fortelle litt mer om hvordan det foregikk? Fikk du babyen på brystet raskt? Var det skummelt?
:-) augustibarn Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei! jeg har ikke født der, men skal i august. har vært der mange ganger til kontroll og har vært innlagt på obs. avd for gravide. Legene og jordmødrene er utrolig flinke til å sette den gravide og mannen i fokus så jeg tror du kan glede deg til fødsel! Det gjør jeg og jeg har et annet sykehus å sammenlikne med fra sist der jeg ikke følte meg sett.
pussycatdoll Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Jeg var inne på innskriving dagen før jeg skulle ha snittet. På kvelden før innleggelse barberte jeg vekk endal av 'dusken' (jordmor/sykepleier gjør det for deg hvis di ikke har gjort det selv) og tok klystèr. Vi ankom om morgene kl 07.00 og ble innkvartert på et venterom. Jeg fikk på meg sykehusklær og lå en stund og ventet. Hvor lenge man må vente avhenger halt av ditt nummer i køer og hvor mye akutt som skjer på fødeavdelingen den dagen. Etter en stund kom jordmor og satte kateter og veneflon. Jeg ble deretter trillet inn på operasjonsstuen. Mannen min måtte vente utenfor til anestesilegen hadde satt spinalbedøvelsen. Den kan nemlig se litt voldsom ut og de foretrakk derfor at jeg var klar når mannen kom inn. Etter at barnet var ute fikk jeg se ham og snuse litt på ham, stryke han litt på nesen før jordmor og min mann dro ut for å veie, måle og stelle. Jeg ble sydd igjen og trillet inn på oppvåkning. Da er det avhengig av din form og tilstand hvor lenge du blir liggende før mann og barn kommer til deg. I mitt tilfellet tok det fryktlig lang tid, rett og slett fordi jordmødrene var veldig opptatt og fordi det oppstod en misforståelse mellom oppvåkning og barselavdelingen. Min mann satt nemlig på barsel med sønnen vår og ventet på meg, mens jeg lå på oppvåkning og ventet på dem. Etter mye masing fra min side kom de omsider ned til meg. Vi ble deretter trillet opp på barselavdeligen sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå