Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Har en dårlig uvane..Vasker ikke salaten og frukten..Er det veeldig dumt?
Miss L å di Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 ja det er veldig dumt... Tenk viss det har vært katter å tisset på det... ekkelt?? ja!!
@nne p@ l@nne Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Det er jo ganske liten sjanse for å få smitte gjennom jord i norge, men det kan jo skje da. He,he ellers så er det jo en eller annen snile eller mark som sitter innimellom bladene da.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 JA!! du bør vaske grønnsaker grunna faren for toxoplasmose, og frukten er jo som regel sprøyta md noe. Så VASK ivei;)
Mamsen og lillegutt Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 tviler egentlig litt på at det er kattetiss på det man kjøper i butikken. Jeg er heller ikkje flink til å vaske frukt og grønt. (kanskje derfor jeg har bra immunforsvar?!)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Jeg er HI. Med eplene og tomatene kan jeg "gnu" av litt..men resten er jeg sløv med.. Blir meget sjelden syk forresten. 2 år siden sist..hehe.
Fabelaktiv Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 jeg prøver så godt jeg kan.. men har det heller ikke for vane. Er flinkere nå da
tolle Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Du bør vaske frukt og salat. Spes salat, da det kan være rester av jord. Og det kan forekomme dyr. Tror nok ikke at det er så utrolig skadelig, men det er jo lite hygenisk ! Tenk på hvor lang eplet fx har reist før det havner i munnen din...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Jeg jobber på et frukt og grønt-lager og JAAA du bør vaske det. Blir helt kvalm jeg, når jeg ser hvordan mat blir behandlet. frukt som ligger på golvet kan godt bli plukket opp igjen (etter en dag eller to) og lagt tilbake i kassen. folk går ut og røyker og rett inn igjen, uten å vaske hendene, for å sortere grønnsaker... Dersom en palle velter og alt går utover golvet blir bare frukt/gønt lagt tilbake i kassen og sendt til butikken.
Tulletutta Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 nei uff no fekk eg no ikkje lyst til å ete opp eplet eg har i neven.. he he vasker frukten.. jobber i heimesjukepleien som lærling og veilederen min hadde nok drept meg med augene om eg ikkje hadde vaska frukten eg ga til dei eldre og sjuke!!
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Æsj og fysj! Tenker på alt jeg oppdager når jeg står og vasker hvert et salatblad. Jaja, litt ekstra kjøtt kan vell neppe skade.... Hehe. Alt annet en å vaske er jo bare grose. Mange av butikkene har jo sprayet frukten så mye at den glinser unaturlig. *gosh* Jeg er glad i salat. Var hos svigers i går, og fikk servert koldtbord. Men dæven døtte, så urenslig at jeg mistet matlysten! Ikke bare at salaten ikke ble vasket. Men hun tok på maten etter å ha styret med andre ting også. *Blæh*
prøvekluten+3små Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 jeg vasker alt som har ligget fremme i en butikk og ikke har pose rundt seg-ja..ikke fordi jeg er så redd for toxo til vanlig da,men rett og slett fordi: tenk på alle de menneskene som kanskje har klemt å den epla eller tomaten netopp du bestemmer deg for?tenk hva alt de kan ha på fingra! alt fra å ha pilla seg i nesa eller rompa for den del..nei usj,blir kvalm ved tanken ellers nå når jeg er gravid er jeg nok flinkere å vaske stortsett alt jeg ikke skreller..pga toxo og andre smitter som kan være til skade for ungen
Pottemor og lillemann Skrevet 12. mai 2007 #14 Skrevet 12. mai 2007 Når man er gravid er det først og fremst jord som skal vaskes bort. Selv er jeg veldig sløv, også nå. Likevel synes jeg man ikke skal være hysterisk. Det er noe i ordtaket " Det man ikke vet har man ikke vondt av", hvis man skulle gått slik i sømmene på alt man gjorde kunne man blitt helt frenetisk. Lev livet og nyt graviditeten med sunn fornuft!
kaur *har født!* Skrevet 12. mai 2007 #15 Skrevet 12. mai 2007 Hadde jeg skulle spist middag hos noen som ikke hadde vasket salaten, hadde jeg spydd ved matbordet! Jeg tror til og med at jeg hadde sagt i fra at jeg ikke akter å spise salat som ikke er vasket. Kunne ikke falle meg inn å ikke vaske frukt og grønnsaker. Selv det jeg dyrker i egen hage. Ufyselig...
*Villekulla* Skrevet 12. mai 2007 #16 Skrevet 12. mai 2007 Kan man egentlig vaske dette godt nok da? Kan jo ikke skrubbe alt som er av frukt og grønt. Tenk på myke grønnsaker og frukt. Det kan man jo bare skylle ellers blir det jo ødelagt...
prøvekluten+3små Skrevet 14. mai 2007 #17 Skrevet 14. mai 2007 jo,men da har du hvertfall skylt de og gjort ditt beste på en måte da;o)bare tanken på det er bedre enn å spise et eple direkte fra butikken synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå