Gå til innhold

Lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man at man lekker fostervann? Er veldig våt nedentil, men det renner ikke. Er blankt og lukter ingenting. Vet jo at det kan være utflod, har vært plaget med sopp tidligere i svangerskapet så det er kanskje bare det? Men ble plutselig litt usikker. Men hvis det er fostervann så renner det kanskje litt mer? Noen som vet....

Hilsen en litt hysterisk vordrende mor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være fostervann, eller det kan være utflod. Ta på deg et bind, blir bindet vått så ringer du føden, greit og enkelt, er man usikker er det alltid godt å få seg en liten sjekk :D

Skrevet

jordmoren min sa at en måte å kjenne igjen en fostervannsleksasje på, er når du tisser, er ferdig å tisse, og det renner mer.

Å bli våt i trusa/truseinnlegget etc, er nok bare "hormonutflod" eller "stressutflod"

Legen min sier dette er veldig vanlig.

Men er du usikker, tar du på deg bind, og tar en tur til jordmor/føden. Jordmor sa at lukten er lett gjenkjennelig, så de lukter rett og slett på bindet ditt!

Skrevet

Enig med de andre, ta på deg et bind og se. Dersom hodet ikke er festet, er det lite sannsynlig at det lekker fostervann med mindre det kommer veldig mye.

Du kan også kjøpe sånne ph-strips på apoteket og sjekke det som kommer ut. Utflod er surt, fostervann er alkalisk.

Jeg var selv på sykehuset i forrige uke pga mistanke om dette, og selv om man føler seg litt teit når det viser seg at det "bare"er utflod, er det best å få sjekket det. Legen sa at de sjekker damer for dette mange ganger i uka og det er et helt vanlig spørsmål...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...