Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære biskop Kvarme!

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er forenelig med Bibelen og kristendommen! Det står jo klart i 3. Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet... så det er jo ikke noe å snakke om! Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir en duft som velbehager Herren (3. Mosebok 1/9). Problemet er naboene! De er ikke like begeistret over eimen av brent okse.

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. Mosebok 21/7). Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris for henne?

3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et naboland. En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv? Eller tar kirken seg av dette?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge 3. Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem (3.Mosebok 24/11-16)? Er det ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3. Mosebok 20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger.

Jeg er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds ord er evig og uforanderlig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste jeg har lest noen gang:)

Skrevet

hehe = )

Skrevet

hihi, jeg tror man kan eie dansker, men eneste problemet blir at man ikke sjønner hva de sier...

Skrevet

Haha.. Men trenger ikke å skjønne de da vettu... hehe

Skrevet

Ha ha ha:) Dette var dagens beste:)

Skrevet

Siden jeg er Gud i mitt eget univers tar jeg meg frihet til å svare jeg:p

1. Brent okse lukter myyyyyye bedre med marinade, og naboene blir blidere dersom de inviteres over på grillfest:p

2.Datteren din bør selges etter prisnivået i det landet hun skal arbeide. (husk nabolandregelen...)

3.Dansker er dårlige slaver, men fullt eibare. Anbefales dog at man har løpestreng og vifte tilgjengelig... Viften settes på fullt når de begynner å få hjemlengsel.

4.Naboer er ditt ansvar, frem med øksa. Kirken står for slik dobbelmoral at de sier de skal drepes, men forventer at du gjør det!

5.Egentlig er begge deler horribelt, men for å gjøre det rette så anbefaler jeg at du lar skalldyrene være og spiser en homofil, slik holder du ditt på det rene!

6. Poenget er at du skal se Guds herlighet, og jeg tror at samma hvor nærsynt du er så er den vanskelig å oppdage!

7.Vennene dine bør straffes med følgende; først tar du de med på punkt 1, deretter anbefaler vi at de får samme behandling som naboen i punkt 4...

8. Hanskene må være sydd av barnearbeidere og velsignet med vievann...

9. Jeg synes hele byen bør samles for å brenne både dem, avlingen og klærne, og etterpå kan alle samles for punkt 1! Bålet er jo allerede tent...

Skrevet

Knallbra.. jeg ler så jeg griner jeg... Bra svar Tillab...

Skrevet

Hahaha..

Skrevet

Du er rååååååååååååååååååååååååå, Tillab.

Skrevet

dytt = ) god morgen alle sammen.. Dette må da vel være fin frokostlesning : )

Skrevet

Givende innlegg;) HALLELUJAAAAAAAA!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...