Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Har ikke vekt hjemme men veier meg èn gang i uka når jeg er på behandling for bekkenløsning. Har lagt på meg 10 kg så langt, jevnt fordelt over de 31 ukene jeg er på vei, men nå plutselig har jeg gått NED en kg den siste uka! Spiser kanskje litt mindre enn før, har mistet matlysten i det siste liksom. Men hjelpe meg - èn kg på en uke er vel mye å gå ned uten å ha vært syk? Ikke har jeg trent eller beveget meg mer enn ellers heller, har som sagt bekkenløsning og kan ikke gå særlig mye i det hele tatt. Nå skjønner jeg ingen ting. Sist babyen ble målt på UL (bare 14 dager siden) lå den litt under gjennomsnittet, men ikke utenfor normalen likevel. Litt i tvil nå om jeg bør få sjekket dette, eller er det normalt at vekten svinger litt den veien også?
gutt-jente-? Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Hei Det kan være flere grunner til at du har gått ned i vekt, kanskje har du hatt litt vann i kroppen uten å merke noe særlig til det. Eller den dårlige matlysten din den siste tiden. Jeg har svinget litt i vekt i dette svangerskapet og slitt med dårlig matlyst. Jeg har gått opp 7 kg og er i uke 34. Går jevnlig på ultralyd på grunn av svangerskapskløe med høye lever og galleverdier. Der sier de at babyen er stor og ligger over gjennomsnittet. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye, men selvfølgelig følge med på at du ikke går mer ned i vekt. Hvis du allikevel synes det er ubehagelig ville jeg tatt kontakt med jordmor/lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå