VinterSol+2 Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 hvordan er formen, osv? Her er jeg utrolig... svimmel, lissom.. har ikke lavt blodtrykk heller, føler meg bare helt rørete,,, og tidvis litt kvalm. men ellers er jeg utrolig heldig, er i kjempefin form:) Hvordan er det med dere?
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Heisann VinterSol! Jeg er i uke 32 og formen er stort sett fin. Skal til fysio i morra, for å sjekke ryggen min. Kanskje du skulle ha sjekket blodprosenten din? Lav blodprosent kan også gi svimmelhet! God bedring!
VinterSol+2 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2007 hva galt med ryggen din da? Merker at en bærer litt tyngre om dagen ja! hehe. jeg har funnet ut at høye hæler faktisk hjelper masse på ryggen min jeg! utrolig nok! hehe Hjelper mot vann i bena også, faktisk. Hm, går jevnlig til sjekk og har gode verdier, så jeg mistenker at det bare er litt sånn fordi magen har gjort et veksthopp, og at en del organer blir litt i klem mellom livmor og ribben.. men går jo greit. hjelper meg iallefall med å sette ned tempoet! hehe. Når du sier uke 32, er du 32+ eller 31+ jordmora mi regner en uke og to dager forskjellig fra BIM, med utgangspunkt i samme termin. frustrerende! hehe
*panama* med to søte små Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har kommet til uke 34 og kan vel egentlig ikke klage på formen. Har til nå vært så heldig og slippe dobesøk på natta,men i natt måtte jeg opp så det er spørst om det er slutt på en hel natt`s søvn nå;o) Men klager ikke;o) Ellers må jeg snu meg x-antall ganger om natten fordi føttene mine "sovner"..Begynner og bli trasig og finne en god sovestilling over lengre tid.. Og har jeg vasket og lekt ekstra mye med jenta mi(på 2 år) så kjenner jeg det i halebeinet... ;o) Men da tar jeg det med ro litt så går det over det! Så alt i alt er formen helt topp,men gleder meg til og bli ferdig nå;o)
varg veum Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 her er formen fin, sett bort i fra bekkenløsning og en rar følelse av å ikke være helt til stede alltid om jeg f.eks er på butikken å sånn.. hadde litt lave jernverdier sist kontroll så kan være derfor..haha Merker hun begynner presse fælt oppunder ribbeina også så må sitte veldig rak i ryggen for ikke få vondt men det er jo sånn som hører med...Ellers så er jeg i kjempeform...skikkelig irrriterende med bekkenløsningen for jeg har masse energi og er så massse jeg vil gjøre !!
Gjest julimamma Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Er i uke 34 i morgen:) D går fort nå i grunnen. Er selv i ganske god form. Er sykemeldt for fullt pga bekkenløsning, men d er mye bedre nå. Er på jobb om 2-3 i uka, noen timer("sosial trening"), og d er deilig, for da går dagene fortere. Men merker nå at jeg blir fortere sliten ,spes. hvis jeg ikke passer på å få litt hvile i løpet av dagen. Kjenner også urolige føtter av og til , spes om natta. Mai bruker å gå fort -så jeg ser lyst på tida framover:)
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 33+1 i dag... Formen er ok... Strever med bekkenet da, men er bedre og nesten bra når jeg er flink nok til å ta det med ro i hverdagen Sover ganske dårlig, må jo opp på do minst en gang ila natta som regel... Har av og til hodepine, og føler jeg snublete og klumsete innimellom. Syns jeg mister alt mulig i gulvet og snubler på flatt golv )) Bittelitt vann i kroppen kanskje? Ikke helt sikkert på om jeg innbiller meg det Trett og irritabel hvis jeg ikke hviler meg nok. Men glad tross alt
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Er 34 uker idag! Formen er stigende etter at jeg ble sykemeldt! Ble så fryktelig stressa og frustert på jobb pga arbeidsforholdene akkurat nå, slet med en del blodtrykksfall og bekkenet også. Klarte ikke å tenke på annet enn jobben, drømte t.o.m om den!! Men nå kan jeg endelig begynne å slappe av, og jeg merker stor forskjell allerede. Er i mye bedre humør og føler meg sprekere rett og slett! Er selfølgelig sliten, blir fort trøtt, spesielt om det er mye folk rundt meg, og sliter litt med urolighet og rastløshet i kroppen på kvelden. Men nå trenger jeg ikke bekymre meg om at "nå må jeg sove, skal opp snart", så da går det greit! Er så spent på tiden som nærmer seg!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Er "bare" i uke 31 men slenger meg på likevel. Har hatt søvnproblemer hele svangerskapet og det blir ikke bedre. Er oppe på toalettbesøk 3-6 ganger i løpet av natten og får ikke sove lenge på morgenen ELLER noe på dagen. Så det er litt slitsomt. Har litt vann i kroppen også (STOOORE ringer fra sokkekanten)... Ellers er alt bra og kroppen fungerer som den skal. Skulle gjerne hatt litt mer energi bare. Og ja, oppoverbakkene begynner å bli litt tunge nå.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Hei du! Fine bilder forresten;) Formen min er UTROLIG varierende...alt fra helt perfekte dager, med lite plager til dager hvor bekkenet krangler, masse kynnere, kaster opp men er ikke kvalm, og utrolig vondt for å puste pga en asthma som ikke akkurat har blitt bedre i dette svangerskapet. Hadde lungekapasitet på 80% før svangerskapet, nå er jeg nede i 65%..så det er slitsomt..jeg hoster og harker og slimer...Går på asthma medisiner mot fastlegens anbefaling, men lungespesialisten sier at det er bedre med en baby med litt medisiner i seg enn en hypoksisk mor innlagt på sykehus! I dag føler jeg meg bra, bare litt tung pust..har vært på besøk på jobben og spist lunsj, det var utrolig koselig. Har ikke vært på jobben på 9 uker nå Ha en fin dag alle sammen!
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Hei Vintersol Jeg er 34 uker og har egentlig ikke SÅ masse plager....mine plager er vel vanskelig med å sove pga urolige legger, tungpusta, mild bekkenløsning (heeldigvis mild!!) ....våkner hver morgning kl.04.00 for å tisse .... Eller har jeg det ganske bra! Er alene mamma, så er veldig glad for at jeg fungerer så greit jeg gjør mtp jeg har ei datter på 6 år o.l. Håper dere andre oxo skal komme dere gjennon de siste 6-7 ukene rimelig greit med minst mulig plager =) Masse klemmer fra bibi
~hope~ i 7.himmel Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Hei jenter:) Jeg er 33+2 idag.Er vel egentlig i kjempe form,så man har vel ikke lov å klage:) Men vi er jo trossalt i vår 8.mnd nå,så det er klart at det merkes at ting og tang er tyngre. Ingen bekkenløsningssmerter hittil(bank i bordet).Føler meg litt rar for tiden da,men det er vel kanskje ikke så rart når nattesøvnen har pakket kofferten og reist bort på ubestemt tid:p Oppe på do 2-3ganger i løpet av natten,også våkner jeg hver gang jeg skal snu meg.Siden den-normalt enkle- operasjonen ikke er så enkel lengre;) Alt i alt så føler jeg meg veldig heldig for å ha sluppet unna kvalme,oppkast,BL,Svangerskapsdiabetes og Svangerskapsforgiftning hittil:o)
1+1=2+1+x Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 Er i uke 34 Sover dårlig grunnet vonde kramper i leggene Må opp å tisse 04.00 hver natt Litt vondt i ryggen (oppe i ryggen faktisk) Tungpustet
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #14 Skrevet 9. mai 2007 Er også i uke 34, hmm 33+3 tror jeg d blir.Har bekkenløsning, men har også en føleslse av å være mindre tungpustet den siste uken jippi! Så nå kan jeg endelig gå lengre turer uten å kjenne det på pusten, men igjen så klarer jeg ikke for langt pga ryggen, haha, dilemma!! Er veldig håven i hendene om natten, og våkner av at jeg ikke klarer å klemme de i sammen-som om de sover TUNGT!! Ellers enn det kjenner føler jeg at jeg er veldig heldig som ikke har det verre enn det...
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 9. mai 2007 #15 Skrevet 9. mai 2007 Oppmuntrende å lese alle innleggene her! Folk er så positive og optimistiske tross alle plager:) Jeg ble 100% sykemeldt i dag pga tidlig modning. Har masse lynnere, og tiltakende bekkenløsning. Er student også, og tenkte jeg skulle klare å fikse studiene ihvertfall, men sliter som bare fy! Har utsatt en oppgave igjen og igjen, sitter flere timer hver dag foran pc'n for å skrive, men klarer ikke konsentrere meg, eller så sovner jeg av. Har brukt mange uker på få sider, vet ikke hvordan dette skal gå.. Og i slutten av mnd er det tre eksamener på rad og rekke som jeg har lest altfor lite til. Hvordan skal dette gå? Avreagerer med å gjøre masse husarbeid, men da får jeg fryktelig vondt i rygg og bekken slik som nå. Blir såååå frustrert!!!!!! Skulle ønske jeg klarte å være like optimistisk som resten av gjengen her, ble bare syt dette. SORRY!
Lisa81 blittmamma! Skrevet 9. mai 2007 #16 Skrevet 9. mai 2007 Hei vintersol! Er 32 fullgåtte imorgen,men svarer likevel. Var i byen idag og oppdaget plutselig at jeg ikke klarte å lese noen som helst form for tekst! Alt var i ufokus, og jeg var svimmel og helt satt ut..Dro til legen,og han regnet med at jeg bare hadde blodsukkerfall.Det var skikkelig ekkelt! Ellers må jeg innrømme at jeg har begynt å føle meg sliten og moody,,(og kvalm,trøtt,svimmel,engstelig..hmm)Selv om jeg lovte meg selv at sånn skulle ihvetfall ikke jeg bli! hehe,ikke så lett å styre gitt! Heng i Vintersol og alle andre, det er ikke så lenge igjen nå!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 9. mai 2007 #17 Skrevet 9. mai 2007 heihei jeg er 34+4 eller noe sånt, så fort det går. synes alt er bare herrlig jeg. dagene blir lengre og solen varmer :-) å min kjære mann er bare helt fantastisk omtenksom og hjelpsom, enda jeg nesten ikke har hatt noen plager, litt bekken vondt,og opp 3-4 ganger om natten for å tisse. men det er jo ingenting imot å kunne gå å kjenne på lille vidunderet som sparker i magen og som jeg snart skal få holde i armene mine *GLIISE* :-D
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #18 Skrevet 9. mai 2007 hei. jeg er i uke 32+4. formen er fin den! blir litt sliten av shopping og mye husvask men det er vel bare sånn man må rgene med. litt halsbrann men ellers er alt bra. :) gleder meg masse til Babyen kommer da selvsagt.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 9. mai 2007 #19 Skrevet 9. mai 2007 Isadora: ikke noe syting det der nei.Du har jo trossalt nok å bære på da!Vi er jo så langt på vei nå,jenter.Å har jaggu lov å bli lei.Jeg blir jo oppgitt og frustrert innimellom,når natten går uten søvn å ryggen krangler når jeg skal gjøre noe-å jeg har det jo lett i forhold til deg! Å mine små plager er jo vanlige hos gravide. Nei,all ære til deg.Hadde blitt skikkelig frustrert om jeg hadde noe mer plager.enda er dette ingenting,som sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå