Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 hva og hvor mye leker barna deres alene og sammen med dere? hvor lenge lar dere de ligge på gulvet å leke for seg selv? hva fyller dere ellers dagene med?
haater husarbeid Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Poden min holder på å lære å forflytte seg. Så jeg tar noen forskjellige leiker og legger utover matta hans sånn at han kan rulle, åle og kravle seg bort til de forskjellige. Kjempegøy!! Han kan fint leike en halvtime alene på golvet om han er opplagt, men ikke noe særlig lengre enn det. Ellers leser vi bøker, synger sanger, titter i speilet, vi leiker titt titt han sitter i stolen sin mens jeg lager mat f eks. Han leiker også sammen med storebror som er veldig tålmodig med han. Han er også med fra rom til rom når jeg støvsuger f eks.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei Sjamøren er ikke spesielt begeistret for å ligge alene på gulvet på magen så her blir det i korte 10 minutters intervaller og da mens jeg er i samme rom. Kan ikke gå frem og tilbake for da får han helt panikk selv om jeg prater til ham hele tiden, da han ikke kan annet enn å skyve seg bakover og det er ikke en bevisst bevegelse. Nå sitter han og selv på gulvet og det kan han gjøre mye lengere forutsatt at jeg er der. Her er ikke hans egne leker spesielt populære så her leker han mye med tomme melke kartonger, tre sleiver, pez dispenserne til storebror, tuber til salver osv. Ellers så er han kjempe glad i å sitte i høystol ved kjøkkenbordet så det blir det nok litt for mye av mens jeg styrer rundt. Når vi leker sammen så ser vi litt i bøker, synger og leker borte titt titt, ro ro til fiskeskjær og klappe klappe søte. Også triller vi nesten hver dag for det er godt for hos begge.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 min drar seg mot 9 mnd nå. han kråler rundt på gulvet, har nettopp begynt å ta tak i møbler og reise seg opp nå. han kommer etter meg når jeg går fra rom til rom. han kan leke fint alene en halvtimes tid både i og utenfor lekegrinda. han får være alene på rommet sitt, og det er ille stas å få være der helt alene og romstere litt:-) han har blitt veldig kosete nå i det siste (og det er jo ikke jeg lei meg for:-) så da kan han sitte lenge på fanget mens vi synger og tuller og tøyser! også går vi en del turer, både alene og sammen med ene venninna mi som har en datter som er 2 mnd eldre enn sønnen min. går på cafe og koser oss. de to leker kjempe fint sammen! skal ha dem samme lekene som hverandre hele tiden. er så morro å se dem sammen! vi bare lar dem holde på, så lenge dem ikke skader hverandre. hender han lugger ho å sånn:-/
Stratos med 3 barn Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Nå om dagen øver vi oss til 17. mai. Setter på cd med sånne korps marsjer, henter fram hans flagg og forsøker å få han til å forstå at han skal veive med flagget hver gang jeg roper hurra :DDDD Ønsk meg lykke til a!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå