jakm80 Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Hva gjør jeg? Jenta mi på 6 1/2 mnd nekter å spise. Nå blir hun sutrete med engang hun havner i vippestolen for da er det mat i sikte. Drikker godt med brystmelk og erstatning fra flaske, men vil nesten ikke åpne munnen for skeia som kommer med grøt. Likte det i noen uker og da jeg prøvde med middag (potet/gulerot), ville hun ikke ha noe. Har også prøvd fruktkompott. Hva gjør jeg? Vil jo ikke presse henne for da blir det bare negativt, men begynner å bli redd for at hun får i seg for lite mat...
mammaentiltrulte Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 senk skuldrene og slapp av så lenge hun drikekr godt med melk, legger på seg fint og eller er blid og fornløyd er det ikke noe poblem. da er hun sikkert ikke klar for mat enda, er ikke alle bebyer som vil ha mat på den alderen. har hørt om flere som har fullammmet til en åtte- ni måneder uten problem. er jo mest for at babyen skal få i seg jern at man skal begynne med annen mat. men om du er usikker på om hun får i seg for lite jern kan du ikke høre med hs om du kan gi henne litt jerntilskudd? ville anbafele deg å ta pause litt og prøve igjen om en uke eller to, da kanksje pluteslig det går veldig greit. kan jo evt prøve med velling som en mild overgang.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Ingen problem. Jeg fullamma da hun var 7 mnd da prøvde vi mat. Hun nekta konstant så droppa det til hun var 8 mnd. da smakte hun de første dagene så nekta hun igjen. Først ved 9 mnd alderen begynte hun å spise, og forsatt går d litt opp og ned. for 4 dager siden hadde hun gul babybæsj, et godt bevis på det jeg følte, at jeg ammer mye!!! Hun er over 10 mnd nå. Men god og trinn
Iben guttemamma <3 Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg kunne skrevet dette selv HI, bare at min er snart 10 mnd. Han vil ikke ha mat... Bare pupp. Prøøøvd og prøøøvd og blakka meg for ideer. Hs maser om at han ikke legger på seg,(han har vært skikkelig syk 2 ganger, og tapt seg mye) noe som stresser meg MYE. Han har melk og egg intoleranse, så d er ikke alt han får smake heller, Føler at måltidene blir noe negativt, og ikke omvendt. Det er en ting som han liker kjempe godt, og det er Cinlac spesial grøt, Men kan ikke bare gi den. Dessuten mente HS at han må gå i seg mer fullkorn, selv om han aldri har hatt problem med magen. KJenner jeg blir litt oppgitt jeg når jeg leser om folk som fullammer til 9-10 mnd... dette var IKKE noe alternativ for meg og min. Har ingen råd å komme med, bare sier at det er flere her ute som sliter
Iben guttemamma <3 Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Få i seg mer fullkorn, ikke GÅ i seg ) Det hadde vært litt av et syn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå