Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Jeg er nå 15 dager over termin (min egen, UL er ikke enig, men min termin er regnet ut sammen med lege og jm her etter når baby ble laget, og ikke noe er sikrere enn det...) Men sykehuset sier at de kun tar utg pkt i UL-termin (som er i dag!) og både legen min og jm er på ferie!!!!!! Må legge til at jeg har tatt flere UL som er veldig uenige ang terminen, men den siste (!) datoen ble stående... Det har også vært store avvik med de to første barna mine. Nå er jeg nervøs! Jeg liker ikke å gå så langt over, for jeg vet at morkaken har begrenset levetid, og de på sykehuset vil jo ikke høre på meg, siden UL er jo så "sikker" (bullshit!) Noen som har erfaring fra tidligere med å gå langt over termin, eller vet noe mer om det? Jeg prøver å forklare dette for sykehuset, men de vil jo ikke høre på meg! (Det har de aldri gjort forresten i sammenheng med andre ting også, selv om jeg har hatt rett gang på gang).
Jeenie Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Det sies jo at etter 1 uke på overtid bør du følges tettere opp... Har ikke erfaring selv desverre, er bare det jeg har lest på nettet dette, men det virker jo logisk da...
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har bedt om tettere oppfølging, men jeg har ikke fått det. Var inne på sykehuset på mandag, og baby hadde det bra da, og jeg kjenner liv, hadde blitt hysterisk nå hvis ikke, men sykehuset har satt meg opp på ny time etter helgen, og da er jeg 20 dager på overtid! Helt sykt at det skal være slik. Hadde de tatt utg pkt i en annen UL som hadde termin ca sammenfallende med min (men det var jo for tidlig i svangerskapet da, ved 16 uker og da er man jo ikke sikker.... Ehem...) hadde jeg fått en helt annen oppfølging og trolig blitt satt i gang nå om en dag el to. Men nå føler jeg meg ikke ivaretatt i det hele tatt! Blir ikke hørt på og får ikke skikkelig oppfølging. Beklager syt, men nå renner det snart over for meg - en ting er plagene jeg har, noe ganske annet er redselen for at det kan gå galt!
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hva med å få legen og/eller jordmor til å sende en henvendelse til føden? Så sliper du å kjempe alene...
Junimamma 78:) Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 uff, skjønner det veldig godt. Er selv redd for å gå over tiden og komme i samme situasjon. Jo, det er nok "best" å la naturen gå sin gang - og alle svangerskap er forskjellige, noen tar flere dager enn andre. Og det går bra i 95 % av tilfellene. Det er det leger forholder seg til - men hva med de få gangene det ikke går bra? Man hører om kvinner som går over tiden, og barn som ligger og drikker forurenset fostervann, eller morkaken som har sviktet eller at det er for lite fostervann etc. Vi har gått med babis i 9 mnd og nå er det klar til å komme ut. Hvorfor risikere noe med å vente til det skjer naturlig, selvom sjansene for at det er farlig er veldig små. Har planlagt å lage et helvete hvis de tvinger meg til å gå for lenge over tiden, men mulig det ikke nytter... Masse lykke til! Det går helt sikkert bra, men skjønner bekymringen din!
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2007 Som sagt, de er på ferie - begge to! Og det er håpløst å få komme til en annen lege eller til jm i nabokommunen...
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Jeg var på første overtidskontroll igår og skal imrg igjen..Annen hver dag er visst vanlig. Så sant babyen har det bra i magen, ville de ikke sette igang noe.. TRor jeg må ringe han der inne snart og spørre når han har planer om å lande!!
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2007 Jeg håper jeg har begynt å kjenne noe nå, kynnere blir vondere etterhvert, men dette har pågått i en mnd og alltid gitt seg! Ja jeg har jo også lest i avisen at det går galt avogtil pga morkakesvikt etc og pasientskadeerstatning etc - jeg har ingen planer om å havne i den gruppen, men sånn er det når man er gravid og får skrekkscenario, det er ikke noe gøy og akkurat nå har jeg INGEN til å støtte meg eller berolige meg (blir alenemor, og faren holder seg litt unna til babyen er ute). Blir så sliten av dette. Beklager syt, men jeg trenger å få syte et sted!
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2007 Jeg får ikke overtidskontroll annenhver dag nå, men en gang i uka... Som nevnt, lege og jm er på ferie, og fastlege ordning gjør det ca umulig å komme til en annen lege, jm i nabokommune har jeg egenlig ikke rett til å dra til, og sykehuset mener noe annet enn meg og er halvannen time med bil unna, en vei, og jeg må i tilfelle kjøre selv... :-/ Møkkasituasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå