Gjest Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 I forrige uke var mannen min og jeg hos helsesøster. Jeg fortalte om min fortvilelse over lillegutt som våknet hver time til hver halve time natten igjenom, selv om vi praktiserte samsoving eller ikke. Jeg spurte om hun kunne reparere babyen min evt sende meg til en sovesanatorium. Helsesøster tok dermed på seg en myndig maske og sa "ferbers metode". Jeg er i utgangspunktet svært skeptisk til skrikemetode, men ble overtalt av hs og mannen min. Annbefalingen var: Mor tar sov i ro i ørene og en stor baylis innabords og legger seg til å sove. Mannen gjør alt arbeidet. Vi kjørte dag 1: 3-5-7 med 2 minutter inne hos babyen mellom hver intervall dag 2: 5-7-9 dag 3: 7-9-9 dag 4: 9-9-9 Dette barnet er 7 mnd, har aldri sovnet av seg selv, kun blitt bysset eller ammet i søvn. Ammet sikkert 6-8 ganger om natten. Mål :Legges litt før 20- står opp når han våkner men ikke før 06 dag 1 litt skriking ved legging og 3 oppvåkninger med ca 15 min sutring dag 2 fallt i søvn under amming 3 oppvåkninger nr 1 var lang de andre ca 10 min dag 3. bittelitt sutring ved legging, 2 oppvåkninger...sovnet raskt Dag 4 sutring ved legging i ca 5 min, 2 oppvåknin ger som bare var litt grynting og sutring, falt i søvn igjen innen 2-3 min. Jeg er strålende fornøyd =)))) Dette blir spennede...fortsatt har mannen min alt annsvaret, jeg bare ligger og purker og sover. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke gjorde dette med nr, så kanskje jeg hadde hatt en bedre barseltid, for disse dagene her har vært helt fantastiske. Babyen er også mye mere fornøyd og uthvilt.
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Sorry alle skrivefeilene! Tastene henger litt, grunnet at jeg helte hvitvin over tastaturet...i tilleg er jeg skikkelig dårlig på rettskrivning, samt lat.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Så bra at dere fant noe som virket for dere : ) Nattesøvn er gull !
Sala77 Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Snill mann som kan ordne opp! Han har kanskje pappa-perm? Tror ikke min kan takle den gråtinga... Han henter meg når det blir for mye... Går han å bærer på babyen eller bare trøster i senga??? Klarer du å sove med sov-i-ro, og våkner ikke av skriking...? Uff, høres fristende ut... Tenk å få sove sammenhengende en hel natt!!!
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Sala77 Mannen min var nok utrolig sterkt motivert, for han følte vel at var i ferd med å miste meg. Jeg gikk tilnærmet komatøst omkring. Han er ikke i pappaperm så vi startet i helgen. Første dagen sov mannen hele formiddagen, så han var nok utslitt. Sånn det foregår så legges babyen våken, mannen min gikk inn etter tidskjemaet uavhengig om babyen gråt eller ikke. Satte seg vedsiden av sengen og bare snakket til babyen. Han gikk så ut igjen innen 2 minutter. Dette fortsatte han med til babyen var sovnet. Når babyen våknet om natten fulgte han tidskjemaet på samme måte. Altså ingen berøring med tydlig tilstedeværelse etter skjemaet uansett om det var gråt eller ikke. Noen ganger måtte han snu babyen fordi den hadde surret seg rundt i senga, men ellers var det bare prat. Jeg prøvde 2 forskjellige sov i ro, gikk fint å sove, men tror baylisen hjalp mest =D...vurderer å fortsette med den...haha de 2 siste nettene har jeg ikke hatt sov i ro i ørene, og jeg har ikke våknet av gråt. Tror jeg liksom vet at dette ikke er mitt ansvar lenger. Våksenbonus, masse energi, rent hjem og hjemmelagede middager =)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå