Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Noen som kan hjelpe meg? Hvor mye mais grøtpulver til 100 ml mme når man skal gi velling via flaske? Hvilken flasketut passer best til dette formålet?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Det finnes egne vellingflasker. Ang. grøten vet jeg ikke - trodde det fantes egne vellinger jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 jeg begynnte med 1 ts i 200ml, også økte jeg på etter hvert..du får kjøpt egne flaskesmokker for velling, som du bytter ut med den smokken som fulgte emd flaska da du kjøte den. Smokkene for velling har et avlangt hull, men desverre er det ikke så mange butikker som har slike flaske smokker.
Babyfacepsycho Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Du kan begynne med en skje grøt pulver i flasken med melk. For så og øke litt og litt dag etter dag, til du synes det er passe tykkt. =) Det finnes kryss tuter eller tuter med avlangt hull (som en strek liksom), de er fine og bruke. Tror du skal få kjøpt det på samme sted som du kjøper flaskene. Du kan jo spørre i butikken hvilken tut som blir best til velling dersom du er usikker. =o) Et godt tips er også og ha litt malt i flasken når du lager velling, for og forebygge hard mage. Eventuellt gi litt svisker. =)
Labbetøs Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Start med en ts. Deretter øker du gradvis dersom det ikke blir hard mage av det. Risgrøt er anbefalt i starten (vet ikke hvorfor). Det er uansett enklere med risgrøt etterhvert som det blir tykkere siden maisgrøten har større korn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå