Giggi, venter mai barn Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Hvordan la dere opp måltidene etterhvert fra 4 mnd mot feks 6 - 7 mnd.? Hvor lang tid gikk det til dere ga full posjon og introduserte nye faste måltider/smaksprøver? Vil gjerne ha noen tips fra andre
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Dette er så lenge siden at jeg husker nesten ikke. Vi begynte med grøt rett før 4mnd pga. sult hos småen. Vi var raskt oppi full posjon. Jeg gav mme ved siden av og på pakken står det hvor mye mme de små skal ha i løpet av et døgn. Jeg passet hele tiden på at fast føde ikke oversteg mme. Jeg begynte med enda et grøtmåltid da småen våknet kl.05. Min sønn har vært slik at når han begynner å våkne tidligere bør vi gi mer mat på dagtid. Jeg begynte ågi brød ved 6mnd, og husker at vi da allerede gav flere grøtmåltider, frukt og middag. Grøten ble erstattet med brød gradvis. Noen dager ble det bare brød da småen likte dette bedre enn grøt. Om du nå skal begynne med grøt så gi mme/mm etter fast føde.
Lille søtnos Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Begynte med smaksprøver av maisgrøt da hun var litt over 4 mnd. Vi ga det på kvelden fordi det var på natten hun var mest sulten og ikke roet seg etter amming. Økte til full porsjon gradvis, tror det tok over en mnd før hun spiste hele. Begynte imidlertidig raskt å øke fra en teskje til flere, fordi hun ville ha mer. Rundt 6 mnd begynte vi med grøt også på formiddagen. Da spiser hun litt mindre. Nå er hun 7 mnd og får også frukt midt på dagen. Brukte også havregrøt etter den første pakken med maisgrøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå