VinterSol+2 Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Var på omvisning på Tønsberg sykehus i går. Har vært en del tull pga mye kynnere/premature rier og mulig modning osv, og jeg hadde fått med meg noen linjer fra min jordmor hjemme om det var mulig å få en undersøkelse på sykehuset, siden jeg bor i et annet fylke enn der jeg skal føde, osv osv.. de var så hyggelige og imøtekommende, at jeg har aldri sett på maken! Utrolig positivt altså, jeg er nemlig alltid litt redd for å spørre om hjelp osv, litt redd for å virke hysterisk og plagsom.. de ville ikke ta en gu, for de sa at dersom det var modning nå, kunne de provosere frem en for tidlig fødsel ved å undersøke. men jeg fikk sånn sensor på magen, masse skryt, og beskjed om å ringe for den minste lille ting! Såå hyggelige damer som jobbet der altså! Så nå håper jeg vesla holder seg i magen til jeg har gått lenge nok til å få lov til å føde på fødestua (naturlig fødsel) men med så hyggelige mennesker rundt, tror jeg at alle blinkemaskinene og ledningene blir litt mindre problem om noe skulle skjedd før også! Fornøyd nå
Xenaen Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Så kjempebra da! Det er så herlig at folkene man møter er profesjonelle og hyggelige!!!
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Så bra! Jeg har klokketro på at et positivt møte med sykehuset også kan gi en bedre fødselsopplevelse fordi man da føler seg mye mer trygg, ivaretatt og sett som menneske. Dette høres strålende ut VinterSol :-)
VinterSol+2 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2007 ja, ble så fint! så nå gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg, egentlig. FLinke folkene som gjør jobben sin bra! skal inn på samtale igjen i slutten av mai da, for å klarere at jeg får føde "naturlig" og hvordan vi tenker ting og sånn. Bare det er jo også veldig trivelig, at det er obligatorisk å få en sånn samtale på forhånd. Nå er ikke jeg veldig redd for fødselen, men så glad som jeg blir for sånn imøtekommenhet, må det jo være fantastisk for de som er veldig redde!
Louise-and3girls Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg fikk også et veldig godt inntrykk, når jeg og mannen var der på omvisning. Veldig hyggelige jordmødre.)
Louise-and3girls Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Vi skal også på samtale ang. fødestue. Vi skal dit 21 mai. Jeg gleder meg veldig til fødselen. Har jo vært igjennom det 2. ganger før og har bare 2 flotte fødsler å se tilbake på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå