Gå til innhold

Nettopp blitt alenemor. Har noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 4 mnd. Han har vært utro. Hvordan blir foreldreansvaret delt?? Er det noe mor og far må bli enig om eller?? Takler ikke om han skal ha ham 50%..

Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere er samboere har dere delt foreldreansvar - men dette har ikke noe med omsorg el samvær å gjøre.

Et barn under ett år skal ha ett bosted. Dersom du er hjemme i permisjon blir barnet nå hos deg, og far får samvær. Deretter må dere bli enige.

Og siden HAN var utro bør HAN flytte ut av huset!

Skrevet

Mest vanlig er vel at far har annenhver helg og en dag i uken.

Bruk argumenter om barnets beste, ikke ditt beste, så er han sikkert enig med deg, når dere går til mekling.

Lykke til, og du vil klare deg fint som alenemor. Det gjør vi andre her inne.

Jeg har forresten 100% omsorg/samvær for mine to barn. Synes det er flott at jeg tar alle avgjørelser selv og sånt, men hadde vel savnet å sove ut en gang i blant, og at de hadde en far å gå til en og annen helg.

Skrevet

når barnet er 4 måneder så er annenhver helg veldig mye.

her er barnet 6 måneder og pappaen har han 3 timer 2 ganger i uka og 4 timer anden vær lørdag.

spebarn husker ikke så godt og trenger få men kjente omsorgspersjoner for og kunne utvilke seg best murlig.

så jeg slenger med denne linken IGJEN.

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733&PHPSESSID=b218b1c2778883ab4c04ee0b9049f78a

Tenk på barnet ikke på deg eller pappaen.

Skrevet

Her har vi hatt littegranne samvær siden gutten var 4 mnd - han er nå snart 9 mnd..

Pappan kommer hit ca en gang i mnd, og er her noen timer. har snakket endel med HS om hvordan vi skal gjøre opplegget best mulig for BARNET, da jeg ser at han ikke er trygg på faren sin fordi de ser hverandre for sjeldent..

Slik vi gjør det her, er da at samværet foregår her hos meg, i barnets kjente omgivelser.. de to er her alene, og så har jeg noen timer der jeg kan gjøre andre ting.. enten en tur til byen alene, eller så sender jeg de ut i hagen/på spasertur og jeg får gjort husarbeid uten avbrytelser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...