Gå til innhold

umodne mødre.... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha lest flere innlegg her, syns jeg det er TRIST å lese at så mange velger å kalle barnet sitt for alt annet enn flatterende kallenavn.... dere kan gjerne si at det er ikke ment vondt men bare et utrykk når man er frustrert og sliten - men uansett så syns jeg det er grusomt å kalle et forsvarsløst lite barn for noe så stykt !! Jeg tror det er mange umodne mødre her som ikke takler utfordringen det er å ha små barn.

Ikke glem at all smågråt og sutring er et tegn på at noe er "galt" , og at det er DU som MOR og OMSORGSPERSON sin oppgave og trøste og være god mot den lille.

Jeg syns det bare er så fælt å høre om alle de stakkars barne som har mødre som KLARER å kalle barnet sitt for alt annet en det den er : nemlig verdens sjønneste !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig. Er faktisk sjokkert over hva noen får seg til å kalle det fineste man har !

Skrevet

Skal lite til for å sjokkere dere da, skjønner jeg. Tror dere at de mener det de sier om barna? Ha dere aldri sagt noe dere ikke mener?

Oppgitt over hva andre skal bry seg med inne her...

Skrevet

Kan godt være jeg har kommet i vanvare for å kalle min lille elskling både det ene og det andre, men jeg kan ihvertfall skrive...

Det lærer man seg når man blir "moden" til det...

(og ikke kom her med dysleksileksen, for det er lett å se at du ikke har det...)

Store bokstaver kommer etter punktum, "stykt" skrives "stygt" og "sjønneste" er ikke et ord engang! (tipper du skulle frem til "skjønneste"?!

Skrevet

Selvfølgelig skjønner jeg at de som kaller ungen sin for diverse ikke nødvendigvis er dårlige mødre, men er det virkelig nødvendig å finne frem de styggeste ordene man kan om det fineste som fins ? Og tro meg, jeg vet hva det vil si å bli lei og oppgitt over barna, og skjønner at man har behov for å fortelle og klage om det, men ærlig talt..

Skrevet

Herregud, er det ikke mulig å avslutte denne fjollete debatten snart?

Skrevet

ahhh.. så deilig å være heelt perfekt !!

Skrevet

hehe :) den likte jeg, anonym! Som om jeg skulle sagt det selv...

Og til den som mener jeg er en umoden mor: jeg har to flotte unger, er snart 30, har høy utdannelse og får skryt både fra barnehage og andre om hvor veltilpassede og trygge barn jeg har. Det at jeg kalte minimais "drittunge" i halvsøvne kl halv seks om morran etter å ha sovet tilsammen 6 timer på 3 netter har nok neppe noe med modenhetsgraden min å gjøre.

Mistenker vel heller at HI enten ikke har barn selv, eller har en unge som aldri har feilet noe og som sover hele natta. Det er utrolig hva dårlig nattesøvn og barneskrik kan gjøre med tålmodigheten til eller friske mennesker.

Skrevet

man er ihvertfall umoden når man har behov for å mobbe de med dysleksi.....

Skrevet

Hvem har mobbet noen med dysleksi her?

Skrevet

Jeg er en tilhenger av galgenhumor og synes at man ikke må ta alt så høytidelig. Dessuten er det da normalt at man forbanner dette urimelige vesenet som holder en oppe klokka 3 om natta, da en ikke har sovet på nesten ett år. Det betyr jo ikke at man ikke elsker ungen sin. Jeg er den første til å innrømme at jeg har ønsket ham dit pepperen gror mang en natt, jeg viser jo ikke det til ham og sier det heller ikke. Ikke ta alt så innmari alvorlig, jenter...

Skrevet

Du mener det innlegget der det presiseres at det IKKE er dyslektikere som kommenteres?

sitat: "(og ikke kom her med dysleksileksen, for det er lett å se at du ikke har det...)"

Skrevet

Jeg mobber ingen med dysleksi jeg... Hvorfor i alledager skulle jeg det?

Men ca 90% av de som skriver som om de aldri fikk norskopplæring på skolen påstår de har dysleksi når skrivefeilene deres blir påpekt.

Men det er veldig lett å skille vanlige skrivefeil, dumme skrivefeil og latskap fra dysleksi.

HI lider av de tre første men ikke den siste...

Hilsen "skrivepolitianonymen"

Skrevet

- og jeg har ingen problemer med å signere skrivepolitianonymen her :)

Skrevet

Ehh... Hvem har snakket om å være perfekt ?

Å herregud sier jeg bare, alle skjønner vel at man kan si drittunge når man er sliten og lei ! Er vel ikke helt det det er snakk om..

Skrevet

Helt enig med dette innlegget, kunne aldri falt meg inn og kalle barna mine noe stygt noe....Samme hvor frustert man kan bli!!!

Skrevet

Ehh tolk det som det passer....men for all del, det var ikke direkte ment til noen.... :-) gjelder bare meg!

Skrevet

Neimen, så tragisk for dere som ikke skjønner galgenhumor da. Godt dere ikke har noe med hva andre kaller barna sine da.

Skrevet

Nå tror jeg nok at selv om mine barn selvsagt er de vakreste og mest geniale i hele verden, så skjønner NEPPE minimais på 4mnd hva "drittunge" betyr. Jeg har kalt henne det én gang med ord, midt på natta. Selvsagt kaller jeg aldri 3-åringen min stygge ord rett oppi fjeset hennes, jeg er da ikke evneveik heller. Tankene derimot, kan ingen styre. Og sjokk&vantro: en 3-åring kan faktisk pirke ganske kraftig i tålmodigheten til selv den roligste og mest fattede person...

Skrevet

Om det er sånn at dere faktisk ikke gidder å lese det som blir skrevet er det jo bare å melde seg ut av debatten med en gang.. !

Men si meg med hånden på hjertet at du syns det er greit at man kaller de søte små, helvetes djevelunge, satans drittunge etc ? Bare.. Er det nødvendig med de styggeste av de styggeste kallenavn ?

Og legg merke til at Drittunge ikke er nevnt !!

Skrevet

Ser at jeg har skaket opp mange med innspillet mitt - og skrivefeil kan vi alle gjøre når man skriver fort ... eller....?

uansett hva dere sier så syns jeg fortsatt det er drøyt å bruke ord som satan og helvetes når det gjelder våre egne barn. Kunne aldri falt meg inn uansett !

Kunne ikke falt meg inn å kalle mannen min, barna mine , vennene mine eller foreldrene mine noe sånt - og jeg vet det er mange som føler det samme.

hilsen hovedinnlegger

Skrevet

- takk - da er vi ihvertfall to med samme mening :-)

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Jeg syns denne "debatten" er både unyansert og uoversiktelig. Hva er det egentlig som diskuteres? Det å ha lyst til å kalle ungen sin stygge navn? Si det inni seg? Si det direkte til dem? Eller det å kalle dem stygge navn i et innlegg på et nettforum? Det er STOR forskjell på disse variantene, men det er til dels umulig å vite hva det egentlig er man går ut mot i rotete innlegg på dib.

Og det er egentlig litt trist at det tydeligvis er så vanskelig å forstå hvor lett det er å misforstå hverandre i et medium som nettforum.

Skrevet

Enig ka-ping.. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...