babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Noen som har erfaring,jeg er veldig klar for det denne gang men er usikker på opplevelsen og smertelindringen..........Har hørt vann hjelper mot smerte, og at det er en flott opplevelse. Har selv født 3 ganger fra fødeseng, og har lyst på en mere aktiv fødsel, prøve å stå mere når babyen skal presses ut istede for å ligge. Må jo være mye bedre...
Tredjepåplass Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har vært i badekar helt til pressriene begynte begge gangene, og det var deilig! Man slapper mer av. Men jeg ville IKKE ha født i vannet. Et av poengene med fødselen er at fostervannet presses ut fra lungene til barnet. Hvis det da kommer ut i vann igjen, er jo hele poenget med det vekke! Det er også infeksjonsfare, for vann man ligger i, er aldri helt rent. Blant annet kan det komme barnebek ut i vannet, som barnet får i lungene. Det kan føre til kjemisk lungebetennelse, som er svært alvorlig. Jeg har snakket med flere spesialister i nyfødtmedisin, som mener at fødsler i vann burde vært forbudt, for de har sett så mange barn som ikke burde ha blitt født i vann. Rent følelsesmessig føles det også helt galt å føde et barn som tar sin første "innåndning" i vann. Da må barnet jo arbeide for å presse det vannet ut fra lungene, en gang til. Det er mye å forlange av en liten tass som nettop har gått gjennom en fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå