Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Hei, Jeg går og venter på mitt andre barn skal komme...kan komme hvilken dag som helst... Noen som har noen tips som kan sette igang prosessen...eller vet noen internetside jeg kan kikke på?? Lyst at veslejenta skal komme ut nå... Hilsen Lei gravid...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 vi hadde sex. to timer etterpå gikk vannet og i løpet av seks timer satt jeg der med en nydelig, velskapt jente:)
så var vi 4 Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Det er lite som fungerer hvis du ikke er moden, men sex, fysisk aktivitet, løft (ikke for tunge da), kanel, hvitløk (føde pizzaen) og sånne ting har kanskje en viss effekt
Stratos med 3 barn Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Jeg prøvdde alt,men ikke noe hjalp.... Kun sykehuset som fikk det til
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg prøvde også alt, men han valgte til slutt å komme ut....14 dager over termin=) prøvde alt fra sex til kanel...osv....ALT! jaja...LYKKE TIL!!
selfangerkjerringa Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 La det være. Stress for å sette igang fødsel på egenhånd virker bare negativt. Du blir sliten istedet for utvhilt, og kan ende opp med en tyngre fødsel enn om du hadde hatt tålmodighet til å la ting gå sin naturlige gang. Det beste rådet når det nærmer seg fødsel er å slappe av. Tenk positive tanker, ha sex, ta et langt, varmt bad, gå en liten, rolig tur, se film i armkroken til pappa'n. Samle krefter til den jobben du snart skal gjennom Lykke til!!!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke om det var pga dette at det startet, men spiste sterk taco med masse sterk tacosaus 9 om kvelden Klokken 6.30 begynte disse tullriene :-) Jeg gikk så og si hele dagen, for med en gang jeg satt meg ned så fikk jeg sånne tulltak igjen, hadde visst hjelpt på å få fortgang i sakene :-) Hadde ikke ordentlige rier før på kvelden, så gikk hele dagen og trodde at nå skjer det :-p Men 20.30 var jeg på sykehuset med 2 cm åpning og 23.46 var gutten ute :-)
manonym Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Når jeg nådde terminen min så prøvde jeg det meste, som en over meg sa: alt fra sex til kanel. Dagen før fødselen startet gikk jeg en tur, og jeg vasket vinduer. Men ingenting skjer om man ikke er moden.=)
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Masér brystvortene dine! Da trekker livmoren seg sammen og det kan føre til rier!!
Anonym8579 Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Vel, vi hadde sex og 1 time senere gikk vannet Kan jo være det funket
Har byttet nick ! Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 spiste fødepizza lørdag og søndag og riene startet mandag...men tror vel ikke det kom av pizzaen. Du må slappe av!! Det er da det starter (derfor de fleste fødsler starter om natten!)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 aller helst skal du ikke prøve å frem provosere fødselen barnet kommer når det er klart. mye har med om du er moden å gjøre. noen vasker huset og går i trapper, det kan fungere men du blir jo sliten før fødselen starter. så andbefaler det egentlig ikke. sex er jo et koslig tips for noen. slapp av våkenettene kommer snart likevel men noen har dem jo en stund før fødsel og. kan nok ikke hjelpe deg egentlig.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 Det er to ting som funker om man er klar nok. Det ene er sex - med sædavgang (viktig!) og det andre er stimulering av brystvortene. Sæd inneholder prostaglandin, som er det aktive stoffet i gelen som brukes til å sette i gang modning om man er klar for det. Stimulering av brystvortene setter i gang produksjon av hormonet oxytocin, som er det de bruker i drypp. Da som Pitocin, men det er kunstig oxytocin om jeg ikke tar helt feil! Jeg hadde sporadisker rier et helt døgn før de endelig fortsatte av seg selv. Bryststimulering og amming dro i gang en serie på 5-10 rier, men det stoppet opp igjen mange ganger. Helt til siste ammingen av storesnuppa klokka tre om natta... da var vi i gang for alvor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå