C <3 M <3 E <3 Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Vi reiser til Thailand i juli, og lurer litt på hvilke vogner vi skal ha med. Hadde egentlig bestemt meg for OTH'en til lillesøster som vil være 11 mnd. og Maclaren Techno Classic til storebror som er 3 år. Han skal hovedsaklig bruke den til å sove i om kveldene når vi er ute. Men mannen mener da at OTH'en vil være altfor stor og upraktrisk å drasse med. Så hans forslag er å ta med Maclarenen til lillesøs og kjøpe en enkel trille til storebror der nede, som vi kan legge igjen hos min mormor som bor der. Maclaren har vi hatt med ned før, og den er helt grei å trille med tanke på at det er plastikkhjul. Men jeg tror allikevel at lillesøster vil sove mye bedre i OTH'en og at den vil være MYE bedre å trille på. Lurte også på om jeg kanskje skulle investere i en Zapp til storebror? Han kommer hovedsaklig til å bruke vogna til soving, men den hadde jo vært genial å hatt med på flyplassen, vi er nødt å vente en god del timer. Hadde vært kjempetakknemlig for mange svar:-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Selv har jeg med Maclaren min da jeg er i Thailand,synes det er greit ettersom den tar liten plass og avstandene er store (spes i Bangkok:) Men nå vet ikke jeg hvor dere skal,om dere skal mye i Taxi eller om dere f eks skal ta fly til Phuket....e.l OTH kan kanskje bli litt stress,men som sagt vet jeg jo ikke hvor mye dere skal farte rundt med bil evnt buss. Hmmm det er ikke liggestilling på Zappen er det vel? Der er det vel bare sittestilling? Er litt enig med mannen din jeg da,kjøp en trille der nede så slipper dere så mye pes:) Vet ikke hvor mye klokere du ble at dette,men dere vil nok finne ut av hva som er best for dere:) Kos dere masse i Thailand...mitt andre hjem:)
C <3 M <3 E <3 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2007 Hmmm..jah du sier jo noe der. Vi skal være ei uke i Pattaya, litt hos min mormor i Rayong, litt på Koh Samet og litt i Bangkok:-) Jo Zappen har bare sittestilling, men har bare såååå lyst på den så trenger en unnskyldning for å kjøpe:-P Men vet noen hvordan de paraplytrallene som fås kjøpt der nede er i kvalitet? Gleeeeder meg masse til Thailand jah...også mitt andre hjem;-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Du,ser bestemor bor i Rayong....det gjør nesten bestemoren til Luke også Hun bor i Ban San,mellom Pattaya og Chonburi sånn ca...(?) Åååå har jo bodd på Samet i nesten 3 år,pappan til Luke er der fra. Har du en tass som er halv thai eller er det slik at bestemor har imigrert fra Norge og forelsket seg i Thailand?? Ja,du får jo kjøpt Quinny der også da:) Vanlige paraplytriller osv,Maxi Cosi bilsete har dem også.Sjekk ut Central evnt Emporium,de har bra barnebutikker! (men prisene ligger på ca det samme der for en Quinny som her hjemme) (hvor hen i Pattaya holder du til da du er der? har ikke vært der på 4 år....sikkert mye som er utbygd osv...begynte å blir ganske tett pakket for 4 år siden...)
C <3 M <3 E <3 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg er fra Thailand, så de er halvt thai:-D Ikke helt sikker hvor i Rayong det er, holder på å bygge hus nå. Men det er Ban et eller annet. Det ligger en time sør for Pattaya hvertfall. Men jeg er født i Chon Buri faktis, så jeg har vært en del i Ban San og badet:-) Mormor bodde i Chon Buri helt til de bygget hus i Pattaya. Holder for det meste til litt i utkanten av Pattaya, mormor bor der nå. Ca. 10 min med bil inn til byen. Men de selger Quinny i Bangkok allså? Det visste jeg ikke, takk for tips. Skal sjekke det ut hvertfall.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Oj,så gøy! Har du bodd i Norge lenge? Du skriver som du har bodd her mesteparten hvertfall:) Synes det er så gøy å "møte" folk som har vært de samme plassene som meg,og ikke minst folk som har "samme" barn som meg!!!. Jepp de har nesten alle merkene vi har her av barnevogner og barneutstyr,men man sparer veldig lite på å kjøpe det der.....hvertfall det jeg har sett på.
C <3 M <3 E <3 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har bodd her i 19 år nå, siden jeg var 6 år. Så jeg føler meg vel egentlig mer norsk enn thai. Snakker ikke så mye thai heller, men forstår mesteparten. Snakker det når jeg er der nede da, da er jeg nødt. Litt lettere å komme inn i det når du hører det hele tiden;-) Ja kjempekjekt å snakkke med folk med samme erfaring:-D Da skal jeg kanskje ikke satse på å kjøpe der nede.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå