Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poland syndrom er et sjelden syndrom som fører med seg at han mangler høyre brystmuskel og at høyre arm er underutviklet (les kortere enn den andre) og misdannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller venstre...

Mer utfyllende paa monstertraaden...

Skrevet

hææ?

Skrevet

takk for at du svarer, selv når jeg bare buser inn å graver.:)

Hvordan er framtidsutsiktene da? vet du noe mer om hva som kan gjøres for å hjelpe sønnen din videre i utviklinga?

Hvordan er det med mamman og pappan da? mye ekstra arbeid?

blei mange spørsmål....

Skrevet

Hva?

Forekommer dobbelt saa ofte paa hoeyre enn venstre men det gir da 25% med venstredefekt?!

Skrevet

Er med nuh, SORRY!!!!

Tenkte generellt jeg daaaaa...

Beklager...

*gjemme seg under stein*

Skrevet

hei Mylla:

Helt i orden, svarte bare ut fra min egen sønn her jeg da. Fremtidsutsiktene er bra de, selv om han har en av de verste formene av syndromet. Den enkleste formen tilsier at de kun mangler brystmuskelen og armen er ok. Han har begge deler + skoliose.

Han kompenserer veldig og finner smarte løsninger selv ser jeg. Han er 8 mnd nå da og vi er spente på om han kommer til å krabbe eller ikke. Det mangler ikke på forsøkene ;)

Bare bra med mammaen og pappaen. Blir jo litt ekstra med fysioterapiøvelser og kontroller her og der. Men er så vant til det her nå at det blir en del av hverdagen.

Skrevet

hei tillab; ikke noe problem. Jeg svarte jo bare ut fra min egen sønn, selvsentrert som jeg er ;)

Så jeg skjønte jo ikke hva du mente hehe.

Skrevet

så bra. har jobbet på ortopedisk verksted i en periode, så jeg vet at det finnes mange flotte hjelpemidler.

Skoliose, er det når ryggsøylen er skeiv? eller blander jeg fælt nå?

Unger er kjempeflinke til å finne alternative måter til å komme seg frem.

Skrevet

mm men de får oftest ikke proteser når de har alle fingrene slik han har. Men vi har fått veldig god hjelp av ergoterapeut :)

Skoliose er krumning på ryggraden ja, og poden har det på to steder. Tross det sitter han nå stolt støtt på baken alene med VERDENS stolteste smil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...