Lille_hønemor Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er 18+3 og har vært på vanlig UL to ganger. Begge gangene tilkalte de en lege for å se. Babyen har litt for stor mengde vann i bakhodet. Og nå ble de enig om å sende meg til Ullëvåll til spesialist. Legen sa at dette ikke var et stort funn og sannsynligvis ikke var noe farlig. Men de ville sjekke for sikkerhetens skyld. De skal ringe fra Ullevåll i morgen.. huff.. Dette er ille. Er så redd for at det skal være noe galt. Noen som har opplevd lignende?
Fabelaktiv Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Ikke opplevd - men lykke til, håper det er som legen sier har de ringt allerede kanskje?
Lille_hønemor Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2007 Hei du De ringe meg fra Ahus i dag, da hadde de ringt Ullevål og har fått time i morgen kl 09. Huff, er så engstelig. Forbreder meg nesten på det værste....
idapia84 Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 hei! fikk beskjed om det vi også..de målte vannet bak lillehjernen som var på 6mm... jeg ble kjempestresset og så for meg det værste med en gang...men vi fikk beskjed om at de ikke var helt sikre, så vi ble sendt videre til spesialister..og der dobbelsjekket dem hodet til den lille jenta vår..og de kunne ikke finne noe unormalt:) det var faktisk 4 mm væske dagen etter....og vi hadde jo i forkant fått beskjed om at alt innenfor 1 cm var normalt...var 18+6 uker da. forstår deg godt hvilke tanker som strømmer gjennom hodet ditt...og jeg vil ønske dere lykke til:) dette går nok bra skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Det kjenner jeg en som hadde da han ble født. Ingen mén fra dette idag. Men selfølgelig skremmende da det stod på. Men tror leger ordner sånt!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Søskenbarnet mitt sin datter hadde såkalt vannhode da hun ble født. Har fått operert inn dren og lever i beste velgående ) Ingen forskjell på henne og andre unger på hennes alder!
"husmor"med lille Nora Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 ja har opplevd det samme, er 21+3 nå. men eg var på min første ul i uke 10 å da fann de veske i bakhode/nakken på babyen.. de sendte meg til spesialist men han fant ingenting;) heldigvis:D men eg fekk beskjed om av den første ul legen min at det kunne være kromosom feil, men spesialisten sa at dette hadde skjedd før at ungen hadde "mistet/vokst" det av seg. så det var ingenting å være redd for for min del. men føler med deg!! er tøft.. men eg har aldri grått så mye så eg gjorde etter eg fikk beskjeden om at babyen min er frisk;) (gledes tårer) ønsker dere lykke til;) dette skal nok gå bra:D
Lille_hønemor Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2007 Hei alle sammen Tusen hjertelig takk for alle svar og alle lykke-ønskninger!! Det varmer Men nå kan jeg fortelle hva som skjedde i dag. Jeg hadde time hos spesialist på Ullevål kl 09. Babyen min hadde litt for mye veske i bakhodet (alt under 10mm er normalt, men min lille skatt hadde 12mm). Han kunne ikke se noen andre misdannelser på gutten min, men var fast bestemt på at vi måtte foreta fostervannsprøve for sikkerhetens skyld. Hvis det var noe galt med han, så var det nok trisomi 18, som ikke er forenlig med liv. Dermed bar det inn på et annet rom og det ble tatt fostervannprøve med engang (som for min del var raskt, ikke så smertefullt og ikke så dramatisk som det høres ut som). Deretter ble prøven levert på laben umiddelbart. Dette hastet og vi skjønte hvorfor. Hadde gutten vår trimosi 18 måtte det avbrytes så fort som mulig. Så var det bare å vente. Dette var forferdelig. Jeg var så sikker på at dette ville gå galt. Men 6 timer etter de mottok prøven på laben var svaret klart. Legen ringte (samboeren svarte på tlf, jeg klarte rett og slett ikke) og kunne gi oss den fantastiske beskjeden at gutten vår ikke hadde trisomi 18. Heller ingen annen alvorlig kromosomfeil. Jeg gråt som bare det og var overlykkelig. For det hadde jeg ikke ventet. Trodde ikke vi skulle få svar så tidlig, trodde heller ikke vi skulle få det svaret. Så nå håper jeg resten av svangerskapet går bra!! Jeg er evig takknemlig for at Ullevål var så hjelpsomme og fantastisk raske. Så nå skal jeg nok fortsette med noen kontroller der. Tusen takk alle.. for god støtte...
idapia84 Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 åååååå så HERLIG!!!!!!!!!! måtte gråte noen gledestårer for dere jeg også da:) har tenkt på dere idag:) nå må du kose deg videre i svangerskapet ditt:) sender deg en kjempevarm klem:)
Lille_hønemor Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2007 Hei idapia84 Tusen takk for omtanken!!. Tusen takk for alle lykke ønskninger fra deg. Jeg syntes det er utrolig koselig. Hvor langt er du i ditt svangerskap? Håper alt går bra med jenta di. Ja nå føler jeg at jeg kan puste igjen, og det er godt... Sender deg en ordentlig god *klem* tilbake ;o)
idapia84 Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 hei igjen lille hønemor:) ja jeg tenkte masse på dere..og jeg ble så glad for den gode nyheten:) jeg er 23+2 idag jeg...og jenta vår gir masse trivsels-spark fra seg:) så nå skal jeg og du ( og resten selvfølgelig) bare kose oss videre med svangerskapet vårt...og nyte denne tiden:) har vært inne på sykehuset pga av rier allerede 3 ganger nå...men har fått beskjed å holde meg i ro, så skulle det gå bra:) jeg kniper igjen jeg..for jenta får ikke ut enda:) hehe:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 lillebroren min ble født med vannhode, han fikk opperert inn et dren, og har ikke hatt noe mer problem me det. han er nå 14år, og tenker aldri på det lenger!
Lille_hønemor Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 17. mai 2007 Hei igjen Idapia84 Vi er ganske tett vi da. Er det ikke herlig å kjenne sparkene?. Føler liksom at det er en bekreftelse på at ting er ganske ok der inne. Ja tiden for å nyte svangerskapet kommer nå føler jeg. Samtidig som jeg sitter litt med frykt om at noe annet igjen skal være galt. Vært noe galt ved hver UL, så blir litt små-paranoid av sånt. Men får håpe og tro det beste nå. Huff, har du hatt litt rier, nei det er best hun blir der inne noen måneder til. Du må være flink og passe på deg selv. Ikke stresse med noe, husk klesvasken løper ikke fra deg ;o) Stor klem fra
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 17. mai 2007 #18 Skrevet 17. mai 2007 ååå hormonene mine tuller med meg igjen jeg ble sååååå glad når jeg leste at babyen din har det så bra at jeg begynte å gråte av glede LYKKE TIL VIDERE I SVANGERSKAPET
spirenr 2 er gutt! Skrevet 18. mai 2007 #19 Skrevet 18. mai 2007 Så gode nyheter!!!! Lykke til med resten av svangerskapet lille hønemor!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå