Gå til innhold

Fri meg for frekke svigerforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi nettopp hatt en maler på besiktigelse her. Phantom-hulen skal males utvendig, og så ba vi om et tilbud på maling av alle tak innvendig.

Og da hadde svigerfar så vanvittig mange spydigheter å komme med, kritiserte våre prioriteringer høylytt foran mannen som var her, og var regelrett vemmelig... Jeg måtte be ham kutte ut, og slutte å blande seg inn i våre saker, slik at phantom-mannen kunne fullføre samtalen med han som var her.

Nå kjenner jeg en ekkel følelse av å bli tråkket på...

Det hører med til historien at det er svigerfar som har bygget huset, og føler seg derfor direkte kritisert fordi vi ike vil ha umalte tak, med kvister tett i tett...

Aldri hører hverken søsteren eller lillebroren av phantom-mannen spydigheter i nærheten av de vi blir servert, når de velger å utbedre ting på huset, kjøper biler, reiser rundt i verden eller bruker penger...men vi derimot, er fritt vilt! Og vi gjør jo sjelden noe som kan minne om sprell.

Nå er jeg lei meg kjenner jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, huff, huff!! Som disse menneskene tråkker over sine grenser!! Det skal en engels vesen til for å bære og tåle slikt. Og du min venn.... tåler alt for mye!! Klem x så mange du ønsker :=)

Skrevet

huff...kan nesten kjenne hvordan du har det.men bare nesten.(har slitt med min svigerfam også)

mange varme klemmer sendes din vei.

Skrevet

Dårlig gjort og respektløst spør du meg=:(

Kanskje mannen din kan snakke litt med de?-

Må vel være lettere for han siden det er hans foreldre.

Bra du sa i fra !

Skrevet

Selg huset og flytt et stykke unna! Jeg tror ikke dere blir kvitt dette problemet før dere fysisk flytter.....dessverre...

Men så lenge han har det forholdet til huset deres, vil det mest sannsynlig fortsette i det uendelige hver gang dere skal gjøre en forandring..... Orker dere det?

Nei, det er mange fine steder til salgs så les boligannonsene flittig du;-)

Klem

Skrevet

Huff og huff, phantomet!

Dette er ikke noe bra for deg. Klatten sier det som jeg tenker. Synd, men sant. Litt kinkig å få til rent praktisk muligens, men virkelig verdt å tenke på.

Jeg synes du er flink og standhaftig som sier i fra igjen og igjen! Ingen skal behøve å føle seg sånn. Flink du :)

Skrevet

PS: Det er ikke noe fint med umalte tak med kvister tett i tett!

Så det så!!

Skrevet

Tusen takk for trøstende ord og støtte. Dette er som kjent ikke første gangen svigers/naboene tråkker langt inn på våre enemerker. Men jeg synes at det blir mer sårt og mer støtende for hver gang. Det er som om terskelen for å slenge med leppa blir lavere, samtidig som frekkhetene øker proposjonalt.

Vi er fast inne på Finn.no for å se om det dukker opp noe i området som kan være aktuelt for oss. Men med såpass stor familie og spesifikke krav til beliggenhet er det ikke en lett match.

Jeg har sagt til phantom-mannen at det garantert er smartere å flytte enn å bruke penger og energi på å gjøre vårt nåværende gus slik vi ønsker den...Han er vel igrunnen enig, så vi får se hva fremtiden bringer.

Skrevet

Det høres helt forferdelig ut, jeg tror jeg hadde blitt gal av å ha det sånn.

Slenger meg på de andre her, dere får det sikkert mye bedre hvis dere flytter.

Tipper du går rundt og venter på kritikk og innblanding hver gang dere er sammen, da slapper du nok ikke akkurat av....

Han har vel et sentimentalt forhold til huset ettersom han har bygget det, men han bør få grei beskjed fra mannen din om at dere nå er eierne og kan gjøre hva dere vil.

Det er jo en kjent sak at generasjonene har forskjellig smak...min svigermor er helt rystet over at vi skal bytte ut kjøkkenet vårt som hun mener er sååå fint og stort - ja det er det, problemet er bare at det er i en eller annen furuvariant og det vil vi ikke ha....

Så vi har noen sånne små greier vi også - men ikke som deg heldigvis.

Synes det er utrolig at du holder ut:-)

Skrevet

Hei du, snille tålmodige deg. Jeg er enig med de andre som har svart deg - dere må bare få flyttet litt lenger unna. Det er kanskje ikke så rart at svigerfar har et eierforhold til huset, men det burde han ha tatt stilling til før dere overtok.

Jeg har en venninne som opplevde det samme. De overtok barndomshjemmet hennes som faren hadde bygd. Uansett hva de gjorde, opplevde foreldrene det som en kritikk av deres smak. Det ble etter hvert uholdbart og de valgte til slutt å selge huset.

Fint at du fortsetter å si fra. Det er nødvendig. Ikke fordi det hjelper så masse kanskje, men for at du får sagt ifra om at du ikke lar deg tråkke på. Dumme folk - bedre svigerdatter kan de ikke få. Det burde de forstå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...