Tamline Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Noen som vet hvordan man kan reservere seg mot disse?
Nanna1976 Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Gå inn på brønnøysundregisteret og sperr for telefonsalg. Skal gjøre det selv nå, hatt to på tråden i kveld. Mr Music og hobby, drittlei.
ennaH Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Du gjør to ting: 1. Går på Brønnøysundregisteret og registrerer deg i reservasjonsregisteret. 2. Ringer DM-huset i Oslo og reserverer deg mot telefonsalg (disse videreselger informasjon fra telefonkatalogen). Da er du kvitt dem!
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Mange gode forslag her men vær klar over en ting, enkelte selgere bruker gamle lister så det kan hende du får telefoner likevel. Søsteren min har begynt å spørre dem ut: fullt navn, fødselsdato, sivilstatus, hvordan er været der de bor osv... masse irrelevante spørsmål, til slutt legger de på. Noen ganger sier hun bare: et øyeblikk. Så legger hun telefonrøret fra seg og fortsetter med det hun gjorde: støvsuge, vaske opp... når hun tar telefonen etter en stundså har de lagt på. Jeg synes det er glimrende! )
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 husk å reserver deg mot humanitære organisasjoner også, hvis du ikke vil bli oppringt av norsk barnehjelp og lignende organisasjoner.
ennaH Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Selgerne er forplikta til å oppdatere listene sine mot reserveringer hvert kvartal. Så er det mer enn tre måneder siden du reserverte deg, gjør de noe ulovlig. Da forteller du dem det, og sørger samtidig for å anmelde dem til forbrukerombudet. Tro meg - det virker.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Vil bare forsvare oss telefonselgere littegrann:) Jobber selv som telefon selger, og det er faktisk ikke vår jobb å sjekke listene, det er DM huset sin jobb.. Men det er sant at de skal sjekke de hver 3. mnd. Det er dessverre ikke mye vi telefonselgere får gjort med det at de ikke sjekker listene sine.. Eneste vi kan gjøre er å sette opp vedkommende på feil nr. Og det hjelper ikke å kjefte på de som ringer, de ringer i god tro om at lista de ringer så stemmer... Har opplevd mange ubehagelige telefoner pga det der, men sånn er det dessverre.. Men en annen ting dere også må være obs på, er at hvis dere har vært kunde eller medlem et sted før, så har de faktisk lov til å ringe deg selvom du er reservert i Brønøysund.. F.eks Sandvik som har Go boken går ut i fra tidligere eller nåværende medlemmer, veit det er andre som gjør det også.. Så når du takker ja til sånne gratis ting til barnet i magen eller den nyfødte så vær forberedt på å bli ringt...Det er bare sånn mange firmaer jobber.. Klem fra meg:)
Akershus36 Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Jepp Siw M, godt å høyra frå den kanten òg Reknar med at de får oppdaterte lister automatisk inn i systemet dykkar, men kor ofte de oppdaterer er jo ikkje DM Huset sitt ansvar Eg har veldig tru på at DM Huset oppdaterer sine lister regelmessig, dei er seriøse aktørar og me brukar dei som leverandørar sjølve (ikkje telefonsalg, men dog). Eg har ikkje hatt problem med oppringingar sidan eg registrerte meg (hadde nyleg flytta til Norge og var nok ikkje registrert på so mange lister enno), og no håpar eg at dei snart sluttar å ringa sambo òg, han seier rett som det er ja takk...
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 De skal få oppdaterte lister ja:) Men det er desverre noen ganger det er noen som har lurt seg inn som er reservert.. men men det er jo mange navn å holde styr på Jada DM huset er seriøse de:) Og de er mennesker som kan gjøre feil, som alle oss andre gudskjelov:)
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Etter jeg og sambo reserverte oss har det ringt dobbelt så mange, jævla irriterende sent på kvelden!!!!!!!!!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Det skjønner jeg godt.. lenge siden dere reserverte dere da?? det tar 3 mnd før det trår i kraft.. Selv fikk jeg aldri telefoner før jeg begynte å jobbe med det, nå får både jeg og samboer en del..Har ironisk nok reservert meg selv jeg.. hehe:)
esperanza33 Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Hei har selv jobbet som telefonselger, synes derfor det er lettere og få dem til og ringe til neste mann, sier at jeg har reservert meg i BRG, og spør/sier at di nok har gamle lister, og at di bare må ringe til neste mann på lista, det er igrunn ikke så mye mer di kan si da:-)
m den lille Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Jeg syns telefonsalg er grusomt irriterende, men jobbet i TSN Gallup en liten periode, og ser litt annerledes på selgerne etter det. Det er mulig å avvise folk på en ok måte, de gjør bare jobben sin. For de som ikke vil følge dette rådet har Pondus en bråte gode tips for hvordan takle telefonselgere. hihi. Morsomt å lese om, sikkert ikke så morsomt om man er selgeren i andre enden av røret...
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Jeg kjenner til flere firma som selger henter inn medlemslister fra andre. Jeg var tidligere medlem hos Sandvik bokforlag og meldte meg ut. Da jeg fikk reklame i posten fra et postordrefirma som henviste til nettopp dem ringte jeg dem opp igjen. Denne gangen forlangte jeg at de slettet navnet mitt skikkelig, ettersom jeg ikke ville ha slike henvendelser. Har ikke hørt noe i etterkant... Så, det hjelper å gi beskjed men du må muligens gå flere runder før du blir helt fornøyd )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå