Gjest Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Får man fastlønn og feriepenger? eller får man KUN feriepenger i juni? Husker aldri dette her fra år til år ;s
Nanna1976 Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Spørs litt på bransje. Noen får betalt ferie og det vil da være feriepenger. Andre har ikke betalt ferie men får et engangsbeløp i juni. Noen får halv skatt i juni samt betalt ferie. Litt forskjellig, men du får ikke både 12,5 % av fjorårets lønn og fem uker betalt ferie.
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har ikke tatt ut noen ferie i år... Snakket med ei venninne som var skråsikker på at det var vanlig med begge deler der jeg jobber.. Vi får ikke 12,5% heller.. Vi får 10,2%
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Feriepengene regnes i ditt tilfelle ut fra den prosentsatsen som er oppgitt i dine lønnsforhandlinger. Jeg har kun 10,2%, andre har rundt 12%. Du får ikke både feriepenger OG vanlig lønn under ferien, det er enten eller: dersom feriepengegrunnlaget overstiger det du har i månedslønn er dette beløpet du får utbetalt. Om lønnen din viser seg å være større enn det feriepengene utgjør får du vanlig lønn istedet. Se på ligningen fra i fjor du, eller på lønnsslippen fra desember hvor det står et eget punkt for feriepengegrunnlag. Så vet du hva du får. Håper det var til hjelp for deg? Om du er usikker enda ringer du bare lønnskontoret ditt, så får du nok oppgitt hvor mye du får i feriepenger i år(:
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg går på 80% lønn fra den mnden, så det bryr meg ikke så mye. Men da blir det "vanlig" lønn på meg, for jeg bytta arbeidssted i mai. Takk for hjelpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå