@nemone Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Hei, jeg lurer litt på hvordan dere gjør dette med flaske og avvenning. Jenta vår har den vanen at hun får en flaske med lunken melk (nå kumelk) før hun legger seg. Både før luren på dagen, ettermiddagen og på kvelden (før tannpuss såklart). Er det flere med barn rundt 13 mndr som også gir flaske? Eller gir dere tutkopp? Eller gir dere ikke melk før de sover i det hele tatt? Ellers på dagen drikker hun vann, melk eller utblandet juice fra tutkopp.
WP-TLogPeanut Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Tuppa mi har også denne vanen, får lunken melk på flaska før vi går på badet.. Har ikke tenkt å ta fra henne denne enda,har ikke hjerte til det , hehe... Men har slutta med det før duppen på formiddagen da. Hun er 14 mnd.
Mille** Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Vi avvente snupp med flaske når hun var på den alderen, eller, begge ble avvent rundt 13-14 mnd alderen. Den ene kvelden fikk de flaske, dagen etter ikke. Ingen av de har gitt tegn på at de savnet den. Gikk rett over til bare melk til maten med kopp og tutkopp. Tror at jo tidligere man gjør det, jo lettere er det. )
WP-TLogPeanut Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Har prøvd den der jeg og, ene kvelden fikk hun den,andre ikke... Derfor jeg ikke har hjerte til å avvenne nå,for hun savna den skikkelig,hehe...ville ikke legge seg og bare hyla... Ikke skjønner hun poenget med kopp,sitter bare der med munnen åpen så det renner ut , litt av et syn hehe.. tutkopp fikser hun ikke helt heller,blir bare sølet.. Ikke har jeg selv energi til å ta en sånn "kamp" med henne nå heller, å bare tåle at hun skriker noen kvelder mens hun venner av liksom..
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Avvente han 1 ukes tid før han ble 1 år. Da begynte vi med kumelk. Han har vært veldig avhengig av flaska si, så jeg trodde det ville bli en kamp. Det tok 2 dager hvor han gråt litt når jeg la han for kvelden, men fikk ikke noe mer problemer enn det. Tåteflaska er glemt. Men han begynte veldig tidlig med tutekopp. Begnyte å introdusere det for han når han var rundt 3 mnd. I 3 mnd. tid lekte han bare med den, skjønte ikke så mye av den. Men jeg lot den stå fremme med vann i, plutselig en dag skjønte han det. Sikkert derfor det var enkelt å avvenne han fra flaske (som han hadde fått siden fødselen). Nå får han melk i tutekopp uten antisøl (da kommer det i fri flyt uten at han trenger å jobbe for det....hehe), 1 kopp til frokosten og 1 kopp til kveldsmaten. Får ikke noe mer melk enn det i løpet av dagen. Jeg ville prøvd å fjerne den rutinen med melk før leggetid, ta 1 lur av gangen. Ta det gradvis over lengere periode, slik at det ikke blir sånn at plutselig i løpet av noen dager så er tåteflaska borte. Og hvis h*n ikke drikker av tutekopp, så introduser det samtidig. Kan ta en god stund før de skjønner noe av det. Bare la h*n leke og utforske flaska, la den stå fremme hele dagen.
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Så jo nå at hun drikker av tutekopp, så da stryker vi det jeg skrev om det over her : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå