Gå til innhold

Kollikk - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sterkt sukkervann døver de verste smertene og roer babyen en stund.

kok opp 1dl vann med 1-2ss sukker i. Gi babyen 2-3ts av dette når det er avkjølt.

Ellers så har vi brukt minifom i noen dager nå. Vet at det ikke er helt anbefalt lenger, men når alternativet er en liten baby som hyler i smerter så bleker den lille promillen med skadde mus litt. Om man bruker det i korte perioder så er det ikke skadelig sies det. Så håper på det.

Var faktisk til kiropraktor med småen i dag og har ikke gitt han minifom siden (3 måltid) noe som har gått greit. Så uten å kunne si det sikkert så tror jeg det hjelper. Kan og være tilfeldig med at han ikke har hatt store smerter i ettermiddag, det vet jeg mer om noen dager.

Han har vært litt sutrete, men det er muligens pga nakken, da kiropraktoren trykte på plass noen utglidde ryggskiver.

Ble litt rotete skrevet, men håper du fikk noen råd du kan bruke. Er et slit med kolikk baby. Så føler med deg! Er h*n gamell??

Skrevet

Takk for svar!

Hun er 4 uker - og det har gått på de siste dagene, men det er ikke helt villt ennå. Skal til kiropraktor i morgen hvis jeg får time så snart.

Skrevet

Ja sikkert like greit å prøve kiropraktoren med en gang. Er ikke verdt å la babyen lide unødvendig.

MAn får jo så vondt i mammahjertet sitt når den lille har det vondt:(

Min har vert plaget siden fødselen, han er og 4 uker nå.

Skrevet

Hei

Jenta mi hadde mye vondt i magen fra hun var 2-3 mnd til 4-5 mnd, og jeg prøvde alt fra å kutte ut div mat i min kost til akupunktur, minifom, massage, amme te etc etc. Det som absolutt hadde best effekt var ammete, og jeg drakk 2 kopper om dagen. Prøv det i 2-3 dager og se om det ka hjelpe

Skrevet

For oss hjalp det når jeg tok hensyn til hva jeg spiste... Viste seg at jenta vår ble bedre når jeg holdt meg borte fra melk og melkeprodukter! Og alt som andre sier; løk, kål, sterk mat, tomatretter, agurk sjokolade, kullsyre? Bare å prøve seg frem...

Og trøst den lille så godt dere kan. Vi bar i kolikk-grep i timevis... Et bad når ingenting hjelper, kolikkmassasje... Og lag litt sukkervann å ha med dere når dere skal ut med babyen. Jeg hadde dette i en 2,5 ml sprøyte i stelleveska, just-in-case!

Og trøst dere selv med at det snart går over.................

Skrevet

ser du har fått masse tips her, og kan nenve at her i huset hjalp det med en olje som jeg kjøpte på helsekost, den skulle masseres på maven.iheletatt massasje hjalp,men den beste hjelpen var kiropraktor, så ja ring og få time fort som få..

Skrevet

Hos oss ble kolikken borte når jeg kuttet ut absolutt alle melkeprodukter, pluss, løk, erter, kål, avokado, blåbær og kullsyreholdig drikke.

Ellers kan du prøve: fennikelte, ammete, sukkervann, minifom, legge henne på magen eller massere magen, rugge henne. Håper du finner noe som hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...