Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Har veldig lyst til å gifte meg.. venter bare på ringen =) Men hvordan blir det med ringer og sånt? Skal han finne en forlovelsesring han synes er fin, og kjøpe den til meg og så omvendt? Og hvordan blir det med gifteringene? Skal vi kjøpe to ringer hver, eller kjøper han alle? Aner ikke åssen dette funker. Hadde vært fint om noen kunne ha svart meg på dette. Lurer også på hvordan det blir når han ikke er døpt og sånt.. Man kan vel bli gift fordet? Takk for svarene =)
rødhette* Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Ang. ringer, så er dette helt opp til dere. Noen kjøper ringer sammen, noen kjøper til hverandre. Noen ganger har mannen ring når han frir, andre ganger ikke. Noen ganger frir kvinnen. Noen bruker forlovelsesringene som gifteringer. Dere velger selv om dere vil ha nye ringer som gifteringer, eller bruke forlovelsesringene som det. Har følelsen av at alt er like vanlig i dag. Ang. det med at han ikke er døpt, vet jeg ikke. Mener å ha hørt at enkelte prester ikke vil vie et par hvis ikke begge er medlem av statskirken, men tror ikke det er sånn at du automatisk ikke får gifte deg. Tror de fleste prester vil vie dere likevel.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Dersom du er døpt får dere gifte dere gratis i den kirken der sokner til, så sant det ikke er en spesiell kirke. ofte gamle kirker tar bestalt likevel for å dekke utgifter til strøm osv. dersom ingen er døpt må en som regel betale for prest og kirke, men pleier aldri å være noe problem å bli gift. hør med kirken dere vil gifte dere i. nå vi forlovet oss ble jeg fridd til med en frieriring, alliansering, så under hele forlovelsen var det kun jeg som hadde ring. før bryllupet kjøpte vi gifteringer sammen som vi gav hverandre under vielsen. kan gjøre akkurat som en vil med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå