*Lissi* Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Pleier dere å dele på den? (altså annenhvert år) Her pleier vi ikke det, bare lurte på om andre pleier å gjøre det. Sambo snakket med barnas far nettopp. Han skal nemlig dit han bor i pinsen. Han lurte på om han ville ha barna den helgen. Blir jo sambo som kjører de frem og tilbake. Men, han virket ikke spesielt interessert. Var jo utenom den faste helgen... Hadde vært kjekt for barna, så får håpe han ombestemmer seg. Han måtte høre med konen sin først.
freebird Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Vi pleier ikke å dele på annet enn jul/nyttår og påske, alt annet tar den som har barna. Når det gjelder eksen din som er avventende til å ha barna så har jeg i allefall forståelse for at han vil spørre kona si først. Selv om jeg er veldig positiv til stebarna mine så vil jeg gjerne at mannen min forhører med meg om det blir endring i planene, det kunne jo hende at jeg hadde planlagt noe som mannen min ikke visste om... ;o) Men at fedre ikke gidder å ha barna mer enn det fastsatte samværet, det skjønner jeg bare ikke. Mannen min ser alt ekstra samvær som en stor bonus!
liten og lettmett Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Her er det pappahelg i pinsen, jeg regnet derfor med at pappaen gjerne ville ha dem frem til mandagen siden det er fri. Men jeg lærer visst aldri, aldri en dag utenom fredag til søndag annenhver helg Barna hadde synes det var stas med en pappa de kunne vært mer hos men...
ana baroma Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Ja, jeg ville nok også likt best å bli spurt:) Vi deler heller ikke pinsen og andre langhelger i mai, men er smidige, så dersom vi planlegger en tur som inkluderer jr, så kan vi bytte litt (om vi avtaer i noenlunde god tid). Her deles jul, påske, 17. mai, høst-/vinterferie, g har to uker om sommeren (som jeg synes er litt lite egentlig). Men er samarbeider vi iallefall greit:)
Singelmamma og banden Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg og far har i avtalen vår at der det er snakk om langhelg kan samvær utenom avtalen avtales, pga lang avstand og sjelden samvær. Men pinsen gir bare en dag ekstra, altså for kort tid, siden det tar en dag å reise ene veien også. Hadde kristi himmelfart falt på annen dag enn 17 mai i år hadde vi brukt den helgen til ekstra samvær pga ekstra fri fra skolen, men et barn vil jo helst feire 17 mai med sine venner etc da. Og der var far enig. Desom far ikke bor langt unna ville det jo vært hyggelig for barna å få møte besteforeldre etc da.
ostekaka Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Ulike mennesker lever livet på veldig ulikt sett, noen er veldig aktive med stappfull timeplan, andre er mer tilgjengelig hele tiden. Noen mennesker har mange i livet sitt, og gjør sitt beste for å strekke til over alt, og fordeler seg utover så godt de kan, andre har ferre forpliktelser å ivareta. Dette bør en ha forståelse for. Vi har mange å ta hensyn til, oss selv, alle barna, et av barna trenger litt mer, vi har også syke gamle i familien som trenger tilsyn og hjelp, og vi har foreldre og søsken vi ønsker å ha kontakt med. Dessuten trenger vi inntekter og jobber slik at vi kan leve. Hos oss er det hovedsaklig jeg som holder hovedoversikten over ting vi har på menyen, inkludert ting som angår hans barn, om det gjelder å heie på fotballkamper eller foreldre møter, når det passer best at han og broren skal male huset til farmor, og når en skal ha besøk av tante. Det er litt av et puslespill som skal gå opp, og det er selvsagt at en ikke i stor grad går rundt og planlegger ting uten å snakke med den andre Er det derimot slik at din eks egenlig ikke er så veldig intressert i barna sine, og egentlig vil ha dem minst mulig så er det jo noe helt annet. Da bør du jo tenke litt på om det er best å skjerme barna for denne faren, slik at det kan nli et fint brudd mellom dem, slik at de kan lære seg å leve med det faktum at deres far er en *****, men de har allikvel så mange som er glade i dem, som dere selv, din mann som tar dem til seg som sine egne, besteforeldre tanter, onkler og søskenbarn. Istedet for å utsette dem for gjentatte skuffelser av faren som ikke stiller opp, som igjen svikter, og som egentlig bare er en dritt. Det må være veldig ustadig for dem, og føre lite godt med seg. Det hadde nok vært fint for barna om han tok i mot dem med åpne armer og ville ha dem hos seg nå i pinsen, men det vil nok ikke være fint for barna om han sier ja bare fordi, men egentlig ikke ønsker dem der. Du må tenke deg om og finne ut hvordan situasjonen egentlig er, og hva som er best for barn i den situasjonen. Ikke tenke på hva som burde vært situasjonen, og prøve å skape den. Mulig jeg bommer helt her, men det var utfra mitt inntrykk av det du skrev.
*Lissi* Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2007 Du har faktisk helt rett KODAK. Jeg og sambo har snakket mye om dette de siste dagene. Spesielt jeg henger meg opp i dette. Vil så gjerne at barna mine skal ha en engasjert far. En som stiller opp, og som kan ta del i barnas liv. Er så lei av at han forventer alt mulig av oss, mens han selv kan leve "det glade liv". Har skjønt at vi bare får finne oss i det. For skjønner jo mer og mer at han ikke vil ha de. Om han skulle hatt de i pinsen, så hadde det jo blitt to helger på en mnd. Da kunne han ikke ha de i juni.... Ser så skuffet eldste datteren min blir, og skjønner hun blir lei seg. Men, nå har jeg prøvd å engasjere han i 4 år, og nå orker jeg ikke mer. Har endelig skjønt at dette er en "tapt kamp".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå